Forum > Demolåtar
Det ändlösa blå - Finalmix nr2 den 6/5
Jay Thomas:
Bra, bra! :)
Står 90, känns mer som 70. ;) Stämningsmässigt påminner det mycket om Pughs livealbum Ett Steg Till, som gick glödhet just ett par somrar på 70-talet. :)
Wernborg:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.03.2012, 16:30:56 ---Kul att ta upp gammalt material.
Skulle föredra rymd på introsången eftersom allt annat innan och efteråt inte är så nära...
Smaska in en palmsmear på orgeln då den kommer in vid 173 och lesliet på orgel ska väl bekänna färg här!
--- Slut citat ---
Ett bra alternativ när inspirationen tryter. Då brukar jag ta något gammalt och putsa till. Allt är helt oeffektat just nu, men något slags rum ska nog på ja. Och en palmsmear (äckligt ord förresten) blir nog kalas. Tack för bra feed.
--- Citat från: bjurte skrivet 11.03.2012, 17:02:30 ---Oj,det låter lite som gammla Contact,bra så..
Sången är kanske lite väl dynamisk och skulle nog må bra av en dos kompresor och Reverb..
Fast å andre sidan så blir det ju mer 'vintage' så här. B)
Sången är lite hög oxo "Svensktoppsmix" :D
--- Slut citat ---
Hon kom över mon är en gammal favvo. :D Sången är både kompirmerad och limiterad. Dock så ligger vers och refräng på olika spår, så det är nog bara att höja verserna något. Svensktoppsmix, där kom den tillbaka som en bumerang. :lol:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.03.2012, 19:38:54 ---Snyggt. Gillar låten, folkmusik, country och nåt slags svensk 1900-talspop/rock i unison blandning :)
Tycker att rösten, kanske allt förutom gitarren, ligger för tätt inpå. Men det kan vara jag också.
--- Slut citat ---
Kul att det diggas. Som sagt, helt oeffektat än så länge. Tnx.
--- Citat från: HasseFX skrivet 11.03.2012, 20:05:06 ---Störtskön västkustrock på svenska :) Väldigt hög kvalitet på detta!!! Ståpälsvarning på stämsången :wub: och bra gitarrsound och arr!
Du sjunger väldigt bra men det kan bli lite väl gällt och nära ibland - en varmare rundare mik och sångbehandling skulle vara pricken över i:et. :)
Mixen låter TV-studio-live och jag (om någon -_-) efterlyser lite mer akustik och "lim" i soundet! Bra driv annars i kompet, men bitvis lite mycket "studiomusiker" och "försiktigt". Något slags jävlar anamma hör jag gärna lite mer av ^_^
--- Slut citat ---
Kul att du refererar till västkust och att det diggas. Är inte helt nöjd med min sångmik, En Studio Project B1. Tycker precis som du att soundet blir lite kallt. Kan inte det här med mikar så jag vet inte vad som skulle passa heller. Kanske går att eq-a till det hela också iofs. Tips? Kanske borde "vilda" till solot för att få lite edge. Kanske testar det. Rolig feedback, den värmde.
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 11.03.2012, 21:55:33 ---Bra, bra! :)
Står 90, känns mer som 70. ;) Stämningsmässigt påminner det mycket om Pughs livealbum Ett Steg Till, som gick glödhet just ett par somrar på 70-talet. :)
--- Slut citat ---
Tack, tack. Tror jag mindes fel ang. 1990. Är nog ett par, tre år senare. Har ingen koll på Pugh, men om det funkar för dig så blir jag också glad. :D
Harmonica mike:
Now W are talking:)
Bra detta Stefan,det här gillade jag.Inget att klaga på,boysen har ju nämnt reverb och så..Håller definitivt på en framtida nostalgi platta,ifall du funderar på en sådan av gammalt material.
Mike
pxm:
En bra och skön låt levererad och inspelad på ett överraskande bra vis.
Suveränt !!!
mvh
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.03.2012, 11:04:05 ---Now W are talking:)
Bra detta Stefan,det här gillade jag.Inget att klaga på,boysen har ju nämnt reverb och så..Håller definitivt på en framtida nostalgi platta,ifall du funderar på en sådan av gammalt material.
Mike
--- Slut citat ---
Fixat och trixat med reverbet. Bra tror jag? Nostagiplatta kanske det blir. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att musicera på när inpirationen att skriva nytt för tillfället inte finns. Efter tillräckligt många svackor kanske jag har till en platta. :lol:
--- Citat från: pxm skrivet 12.03.2012, 14:59:44 ---En bra och skön låt levererad och inspelad på ett överraskande bra vis.
Suveränt !!!
--- Slut citat ---
Tusen tack.
Ny finalmix (?) längst upp.
Snyggat till introt.
Lagt på reverb på sången.
Nivåer på sången.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida