Forum > Demolåtar
Det ändlösa blå - Finalmix nr2 den 6/5
Wernborg:
LÅTNAMN: Det ändlösa blå
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3,52
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
En gammal låt från ett band jag hade i början på nittiotalet som jag alltid haft i bakhuvudet och tänkt spela in någon dag. Idag blev det så.
MaxB:
Kul att ta upp gammalt material.
Skulle föredra rymd på introsången eftersom allt annat innan och efteråt inte är så nära...
Smaska in en palmsmear på orgeln då den kommer in vid 173 och lesliet på orgel ska väl bekänna färg här!
bjurte:
Oj,det låter lite som gammla Contact,bra så..
Sången är kanske lite väl dynamisk och skulle nog må bra av en dos kompresor och Reverb..
Fast å andre sidan så blir det ju mer 'vintage' så här. B)
Sången är lite hög oxo "Svensktoppsmix" :D
Dividend:
Snyggt. Gillar låten, folkmusik, country och nåt slags svensk 1900-talspop/rock i unison blandning :)
Tycker att rösten, kanske allt förutom gitarren, ligger för tätt inpå. Men det kan vara jag också.
HasseFX:
Störtskön västkustrock på svenska :) Väldigt hög kvalitet på detta!!! Ståpälsvarning på stämsången :wub: och bra gitarrsound och arr!
Du sjunger väldigt bra men det kan bli lite väl gällt och nära ibland - en varmare rundare mik och sångbehandling skulle vara pricken över i:et. :)
Mixen låter TV-studio-live och jag (om någon -_-) efterlyser lite mer akustik och "lim" i soundet! Bra driv annars i kompet, men bitvis lite mycket "studiomusiker" och "försiktigt". Något slags jävlar anamma hör jag gärna lite mer av ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida