Kontrollrummet

Avslappnande musik

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Hej!

Efter att ha lyssnat en del på postrock de senaste veckorna fick jag för mig att göra något lite abstrakt instrumentalt själv. Är osäker på alla nivåer. Borde jag höja/sänka basen? Är det något som sticker ut som borde dämpas/tas bort/ändras? Målet är att det ska bli en klar låt snart, men då jag inte riktigt har gjort sån här musik förut så vet jag inte riktigt vad jag borde lyssna efter. Antar att det är rätt fritt trots allt. Kan verka en aning enformig och slö, men det är nog meningen.
Den är 5 min och 20 sekunder lång, men jag tror nog att man borde lyssna på hela innan man säger något.
Ge mig både subjektiv och objektiv kritik om ni har tid och lust.

/Daniel

[mp3=200,20,0,center]http://www.danielsymphonies.com/music/MadeItAlone.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 22.04.2012, 13:05:50 by Boxcutter »


Jay Thomas

  • Gäst
Tokbra! :) Filmiskt, drömskt, sfäriskt och ambient, rysligt, rysligt bra i mina öron! :)

Enda jag reagerade negqativt på är "fnisslet" som kommer in vid c:a 71 och pågår ett litet tag. Kan tänka mig att ha kvar det men lite tystare, förnimmbart.


Mycket bra jobbat! :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Väldigt återhållsamt och vackert! Håller med JT om "fnisslet"/"flåsandet", det tycker jag du ska ta bort.
Uppfattade mixen som balanserad och behaglig att lyssna på. Inget som stack ut eller störde, bortsett från ovan nämnt.
Hade gärna sett ett befriande "utbrott" eller crescendo någonstans, med mer dynamik och kraft som en form av variation.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Tack! Jag har sänkt fnisslet avsevärt, kanske borde ta bort det helt men jag vet inte. Nu stör det inte så mycket.

Asti: Jag hade gärna fått med någon mer forte-del också, det har du verkligen rätt i, men låten är gjord till en person som ville ha musik att sova till, så det passar nog inte så bra.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Väldigt fin komposition och bra arrat! Du får mycket liv i "orkestern" :)

Men stycket känns lite "barock" - stort och lite otympligt på något sätt! Deppig elefant vankar i natten... "Andningen" känns tung och jag skulle nog sova illa! En ide kan vara att någon rytm eller arpeggio smyger in i dubbelt eller fyrdubbelt tempo någon stans i mitten. Det skulle nog kunna lätta upp lite...


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Haha undrar om dess namn får bli något om den där elefanten, gillade det.
Men jag tycker du har en intressant poäng. Jag ska leka lite och se om jag kan få till något!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar det här men början kommer för plötsligt man hoppas till istället för coolar ner.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Wonderbaum Lådklipparn :wub:
Den hade gärna fått fortsätta en stund till kanske med nåt recyclat från tidigare i låten som en skön harmonisk avrundning. Fick bli min nattalåt ikväll tack för den.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Väldigt vacker väv. Drömskt, filmiskt och finstämt. Perfekt arr. Xylofonen/klockspelet(?) låter lite hårt/vasst i diskanten. Kan iofs vara min naggade hörsel eller lurarna. Tycker fler än jag så är det nog en enkel match att eq:a ner de vassaste övertonerna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Jay Thomas

  • Gäst
Bra blev än bättre! :)
Otroligt bra stycke som jag föll som en fura för! :D

Dessutom lite avis på den fina röda tråden som mina motsvarande alster ofta saknar... ;)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Riktigt bra det här..

Något vasst i toppen på några av insatserna som equality påpekade.Mera masteringsfråga än mix kanske..

Jag kastar lätt fyra hattar i luften,behåller en på skulten då vi har snöstorm i Norrland idag.Fixar du det vassa så åker det upp en hatt till :)

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jepp! Avslappnat var ledordet,behagligt och skönt..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Försökt fixa dessa saker nu. Inte lika hårt intro. Lite längre attack och eq:ad klockspelsgrej och music box. Vet inte om det fortfarande låter för hårt? Det var svårt. La in någon extrastämma här och där och finslipade andra småsaker.