Forum > Färdiga produktioner

HasseFX-remix av Baron Bane - Love Cure All

(1/4) > >>

HasseFX:
En remix till av samma band....

LÅTNAMN: Love Cure All - HasseFX remix
ARTIST/GRUPP: Baron Bane
GENRE: NuJazz
LÅTLÄNGD: 6:22
KOMPOSITÖR: Baron Bane/HasseFX
PRODUCENT:HasseFX
EV. MEDVERKANDE: Baron Bane, HasseFX
INSPELNINGSÅR:2010,2012
FORMAT: mp3

...and now for something entirely different ;)  En remix till av Baron Bane, med sångspåren som grund. Denna gång tog jag ner tempot rejält och bytte helt genre till någon slags chillig NuJazz. Vet inte om sådant landar alls här i Kontrollrummet  :rolleyes:

Jag använder bara sången i början (som är lite LoFi av temposänkningen), men mot slutet smyger originalarret in! Trumräkorna på slutet är "lite mycket" vet jag redan  :lol:

Länk till original: http://soundcloud.com/baronbane/01-love-cure-all

Gurano:
Låter bra om allt, soft - hör dock ett mycket litet knäpp vid 3,42 (något knaster/knäpp)
Tycker inte heller att trummorna funkar bra vid 5 på spelaren.

En fråga bara - du lägger upp dina låtar på färdiga demos - betyder det att du känner dig färdig med låtarna och inte vill ha kritik - bara så att jag vet?

/Gurano

HasseFX:

--- Citat från: Gurano skrivet 04.03.2012, 00:11:10 ---Låter bra om allt, soft - hör dock ett mycket litet knäpp vid 3,42 (något knaster/knäpp)
Tycker inte heller att trummorna funkar bra vid 5 på spelaren.

En fråga bara - du lägger upp dina låtar på färdiga demos - betyder det att du känner dig färdig med låtarna och inte vill ha kritik - bara så att jag vet?

/Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano för kommentar! :)  Hör knäppet när du nämner det... Kan vara från Soundcloud-kodningen! <_< Ska kolla originalmixen när jag kommer åt. Om du menar trummorna runt 5.00 minuter, så är det precis i övergången mellan de två trumtakterna -  det ska vara lite stök där, men låter kanske är väl off!  :blink:

Angående kritik - ja givetvis vill jag vara öppen och mottaglig för kritik - det är ju så man lär sig och knappast av att samla ryggdunkningar ;) Anledningen att jag postar dessa i "färdiga" är att styckena ÄR färdiga och inte kommer att göras om - jag är ju ny i forumet och har än så länge bara "gammalt färdigt" material - nyare stycken vandrar förhoppningsvis via de andra demoforumen! Men som sagt, så lyssnar jag gärna på era synpunkter!!

Mein:
Ja, jag gillar denna! Jag har den ligger i min 'vanliga' samling musik och är numer helt tillfreds med trumfillen på slutet. Vad jag däremot har funderat på är varför virveln (och resten av trumsetet faktiskt) inte får vara i samma rum som Hi-Haten? Ja, jag har fått en hängis på tummorna i den här låten.  :D

Remix när den är på topp!

/Mein

cykeln:
Vadå sång bara i början?
Jag hörde sång  långt in i låten - och den var bra.
Snyggt ljud
bra låt och prod.
Remixar vet jag inget om. Om man nu gör om nästan allt, varför gör man inte helt sonika en ny låt i stället?   :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion