Forum > Färdiga produktioner

HasseFX-remix av Baron Bane - Love Cure All

<< < (2/4) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Mein skrivet 04.03.2012, 10:34:55 ---Ja, jag gillar denna! Jag har den ligger i min 'vanliga' samling musik och är numer helt tillfreds med trumfillen på slutet. Vad jag däremot har funderat på är varför virveln (och resten av trumsetet faktiskt) inte får vara i samma rum som Hi-Haten? Ja, jag har fått en hängis på tummorna i den här låten.  :D

--- Slut citat ---

Tack Mein! :) Räkorna är nog lite väl vilda och överambitiösa! Hihaten får inte vara med i samma rum som de andra i första partiet - vänster och höger är faktiskt två olika live-tagningar med Zildjan 13"-aren för att få panoreringen (snabbare än att böka med panoreringsautomation)

--- Citat från: cykeln skrivet 04.03.2012, 21:35:21 ---Vadå sång bara i början?
Jag hörde sång  långt in i låten - och den var bra.
Snyggt ljud
bra låt och prod.
Remixar vet jag inget om. Om man nu gör om nästan allt, varför gör man inte helt sonika en ny låt i stället?   :unsure:

--- Slut citat ---

Tack Cykeln :) Har bara använt sångspåren i början (och mitten) och sedan syntarna på slutet. Det som är kul med remixar är att bygga "det man vill" av givet material! Det mesta jag ger mig på utgår från bra sångspår som man får "på köpet" :)  Bra sätt att utveckla sin egen produktionsteknik och samtidigt bli inspirerad och lära sig av de artister man jobbar med (som förhoppningsvis blir nöjda  :rolleyes:)

Wernborg:
Oj vad snyggt detta är. Riktigt härliga harmisar i låten.

Lite synd att sångljudet inte håller bara. Kan också tycka att låten skulle tjäna på "riktiga" trummor.

Vore kul med något solo också...

Nice!

Jay Thomas:
Ja, vad säger jag, damn vad den satt bra kanske! :D ;)
Svinsnyggt (som vanligt)! :)

Personligen gillar jag denna låt bättre än den andra. :)

HasseFX:
Stort tack, Wernborg och JT  :wub:

När det gäller trummorna så är tanken att det ska vara mekaniskt i första delen...

Det är rätt vanligt i "hybrid-jazz" att mixa maskinrytmer och levande instrument och jag tycker det är ett spännande område! Egba gjorde en del sköna saker i slutet av 70-talet, men det är väl det senaste decenniet det blivit mer accepterat. Jag experimenterar fortfarande, t ex i denna :)  Palle Mikkelborg, Jon Hassell och Nils-Petter Molvaer inspirerar...

Bribedant:
Älskar sån här oförutsägbart. Kreativitet utanför main stream rälsen. Snyggt.
Blev nyfiken på låten och lyssnade på originalet också. Riktigt bra låt över huvud taget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion