Forum > Demolåtar

Cykeln med Orsa Visklubb - Epistel No 81 "Märk hur vår skugga"

<< < (2/4) > >>

cykeln:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.03.2012, 16:42:22 ---Går det att göra bättre live? Tror inte det riktigt så mycket felspelningar hörde jag inte lite felsjungning dock men so what... Nä riktigt bra det där allihopa. Har du tagit sånglektioner Cykeln eller bara vänt micken rätt :D

--- Slut citat ---
Tack för de vänliga orden.
Jodå nog går det att göra bättre. Vi har inte kört den så mycket men vill prova en liveinspelning.
Här tas inga sånglektioner.  B) Vänder man bara micken rätt så blir det bra  :D

You got a real ruff mail

cykeln:

--- Citat från: HasseFX skrivet 03.03.2012, 16:59:49 ---Riktigt bra insats där! :) Gillar verkligen din röst!! Ett par genomsjungningar till för att sätta kören möjligen, men känslan är rätt! Håller med om att en cello vore mumma!

--- Slut citat ---
Tackar för det - det var kul att höra!
Känslan är det viktiga så då är vi på rätt väg.
Cello ja - eller i alla fall lite mer basfrekvens

Dividend:
Äh va? Ni hoppar ju den som ALLA hoppar över (inkl Fred Åkerström) :D

Nädå, jag kan ha helt fel. Ska kolla mot originalet (texten) :lol: Återkommer!

Tycker ändå på en andra lyssning att det hela har sina kvaliteter,men som sagt mer kul i basen och går det att fixa i mixen så vore det bra :)

Asti:
Detta fina verk har man ju hört i fantastiska versioner av t.ex Thåström och Fred Åkerström.
Bra sång i denna, men jag tycker banjon är malplacerad. Bara gitarr hade varit bättre.
Om det är inspelat på separata spår kan ni ju försöka få mer basljud på basen
och lite mjukare gitarrljud. Och i så fall ta bort banjon.  :)
Helst skulle lite stråkar alt enbart cello ersätta banjon...
/Asti

cykeln:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.03.2012, 18:55:35 ---Äh va? Ni hoppar ju den som ALLA hoppar över (inkl Fred Åkerström) :D

Nädå, jag kan ha helt fel. Ska kolla mot originalet (texten) :lol: Återkommer!

Tycker ändå på en andra lyssning att det hela har sina kvaliteter,men som sagt mer kul i basen och går det att fixa i mixen så vore det bra :)

--- Slut citat ---
Ska kolla om det går att få lite mer kul i basen - TAck!
Har du hittat någon mer vers?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion