Forum > Demolåtar

Cykeln med Orsa Visklubb - Epistel No 81 "Märk hur vår skugga"

<< < (4/4)

Jocke:
Jag är inte så svag för vår stolta vistradition och det här är en klassiker som spelats till leda... Sorry... entusiastisk är jag inte... Men jag tycker du sjunger med en skön inlevelse även om tajmingen krockar med kören lite här och var. Gillar det direkta uttrycket som inte är inlindat i editering och effekter... ;-)

Altsax:
Fast de som spelat den till leda har försökt vara bellman, vilket gjort deras version ganska hemsk eftersom ingen annan än bellman - kan vara bellman.

Det låter som att cykeln försöker vara cykeln, till 100%. Och eftersom Cykeln på ett mycket trovärdigt sätt kan vara cykeln, så blir det då också en bättre version av låten, för det blir helt och hållet cykelns version.

Det är därför jag tycker om den, och tycker att den är klar som den ligger, flyttas till färdiga demon!

Jocke:

--- Citat från: Altsax skrivet 13.06.2013, 15:30:13 ---Fast de som spelat den till leda har försökt vara bellman, vilket gjort deras version ganska hemsk eftersom ingen annan än bellman - kan vara bellman.

Det låter som att cykeln försöker vara cykeln, till 100%. Och eftersom Cykeln på ett mycket trovärdigt sätt kan vara cykeln, så blir det då också en bättre version av låten, för det blir helt och hållet cykelns version.

Det är därför jag tycker om den, och tycker att den är klar som den ligger, flyttas till färdiga demon!

--- Slut citat ---

Jag ifrågasätter inte din smak utan berättar mest att mitt omdöme är inte så mycket att lita på...  :rolleyes:  :wacko:

Roffe H:
Snyggt och trevligt med liveupptagning.  :) Bra jobbat hela gänget. När det gäller liveupptagningar tycker jag inte det gör så mycket om man missar lite (inte annars heller för den delen) Kanske rent av, mycket mänskligt.  :D
Kul med Bellman! Blev lite sugen att prova själv nångång i framtiden.
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion