Oj vad bra! Vilket jobb att först lära sig låten in i minsta detalj och sedan spela in allt så att det låter som originalet! Mycket imponerande!
Måste erkänna att jag inte kände igen låten, så du kunde ha lurat mig fullständigt... 
En sak jag tänkte på är att dina trummor kanske skulle ha lite mer rumsljud, dom låter lite väl torra.
Kanon!
/Asti t.f. artillerist
Tackar. Låten i sig kan jag 'by hart' i detalj. Har aldrig spelat den på bas och gitarr förut men det var liksom ingen instudering att tala om. Plattan har ju legat på skivtallriken i,, vafan blir det, 35 år

. Det knepiga var att sätta keyboards i midi då det inte fanns någon riktigt bra midi version på nätet. Fick göra det mesta själv. Mycket lyssna på orginalet och jämföra blev det. Samma med trummorna som är Addictive Drums med delar från olika set, ville åtminstone komma i närheten av det rototoms sound (pukor utan underskinn?) som låter så bra på live'n. Blev en del midi petande där också. Var väldigt ambivalent när det gällde vått eller torrt sound. Satt och drog i send to reverb regeln in i det sista.
Jag ska sätta om basen och finmixa lite till sen får det vara bra. Köpte ett nytt set bassträngar bara för sätta låten med fräscht bassound och naturligtvis hade den nya E strängen de akustiska egenskaperna av en nykokt spagetti. Helt död. Hatar när det händer och det är inte ovanligt. Fick ta en tio år gammal E sträng från en annan bas, bah. Antagligen är det bara jag som hör det men det basspåret ska sätta om. Sen får jag se hur trummornas send regel hamnar.
Ett av skälen till att det blev Firth of Fifth var att jag hittade det långa piano introt som midi. riktigt bra spelat dessutom. Hade jag nog inte fixat introt själv.
Hela låten finns alltså som cover. Någon som känner sig manad att lägga sång? PM'a mig 
Tyvärr har ju mycket av den här musiken lite dåligt rykte - förstår inte varför det skulle vara fint och respektabelt att spela långa varierade stycken med symfoniorkester men inte med moderna instrument?
Är nog så att det som de kalla för 'attention span' för senare generation musik konsumenter är drastiskt förkortat. Skyller MTV för det. Man orkar inte ta in längre stycken. Det finns typ 300 låtar i iPoden som vill ha uppmärksamhet. Lite synd. Det blir ett litet gäng "elitister", eller "musik snobbar" kvar som kan uppskatta bra musik som dessutom har längd. Mina 5 cent.