Kontrollrummet

Safari

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ohoj.

Har ett pågående inspelnings- / bandprojekt som går under namnet Nose Cream. Det är ett tiotal jazzaktiga låtar med saxofon och gitarr som huvudingredienser.


LÅTNAMN: Safari
GRUPP: Nose Cream
GENRE: lite jazz så...
KOMPOSITÖR: SW+TT
PRODUCENT: W
FORMAT: mp3

Jag tror den är klar. Vad tror ni?
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:30:37 by Wernborg »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
introslasktrummorna låter nästan som nåt som jag kunde ha gjorthehe  :)

Annars gott sväng...bra instrumentinsatser helt klart. fan så gott med äkta blås!!!


Blir en aning enformigt efter ett tag, hur bra det än är. lite sång kanske?



https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Musikaliskt har jag inget mer att säga än att det är musikaliskt. Jag vill dock ( gammel gubbe som man är ) att soundet ska vara mer "laid back". Jag upplever att att trummorna, percussionavdelningen är för dominerande ( i mina dator högtalare ). Önskar jag hade din frihet med ett instrument :) . / Mikke


Utloggad tsmalmbe

Verklig TwinPeaks intro! Det gjorde förstås att jag gillade låten mycket bra. Gillade det snälla soundet över det hela, lite loungeaktigt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
börjar skit fint tycke skum synten kom lite tidigt ...om den nu skall få vara med o leka ...några pukor ör lite väl panoreade (här hos mig i alla fall )... trumsettet hunde nog ¨ka ihop lite över lag.. i steriobilden ..gillar ljudet mycket dock ..;)
väldans nice sax o gura spela ...lite batman goes stalking loies lain...men lite voca treat    ment kanske skulle lyfta den..

vad jag tror?
mycket mycket bra bara väntar på att bli bättre...trum o fila lite mer på slutet som könns lite avhuggigt ,,,


tack  you för tha music.
ynto
att leva är att dö


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Weather Report goes 2007.. Japp.. Det enda jag saknar är Jaco Pastorius bandlösa hembyggada bas med epoxilackad hals.. Gött gött gött!!! :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Emulator: enformigt ja.... hmm. men sång, nja där går gränsen  :lol: :lol: Visst är det skönt med sax. Tack för lyssning.

Mikke: Tack för berömmet. Trummorna är lite slaskiga kan jag hålla med om. Behöver fixa till nivåer. Tack för påpekande så jag inte glömmer.

tsmalmbe: Twin Peaks, huga!!! Mikke ville ha mer laid-back och du tyckte det var snällt. Vem ska jag tro på, tro på, tro på när... :D Jag tycker nog själv det är ganska snällt också.

ynot: Tackar, tackar. Ja det var ju det med trummorna..... Ska fixa.

Hegobald: Ååååh  :wub: vilken jämförelse. Det där med Jaco kan bli problem. Annars, tack som attans.  :rolleyes:

Tack alla som lyssnar och kommenterar.


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Tycker det är hur bra som helst!

Coolt att bland modernt trumsound och synt med gamla hederliga ljud!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vilken öppning med dimackorden! Vilka trummor! Ascool...  :blink: När grabbig musik är som bäst. Mera näsgrädde åt folket!
Hur fick du till trumljudet, dubbeltrackad DFH?? Ljudet kanske lite tunt i övrigt men jag tänker inte på det, jag vill bara digga, fly in  i musiken, må den aldrig ta slut!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
Cool känsla men tyvärr även lite enformig efter ett tag.

Melodidelarna lite väl loja på sina ställen... eller är det kompet som är för tufft? Jag känner väl inte riktigt att det möts. Skulle nog vilja ha lite mer energi i melodinsatserna alternativt att kompet/arret anpassade sig till det mer tillbakahållet spelade melodipassagerna.

Skulle önska mer förändring som t.ex. att trummorna tystnade under ett kortare parti osv. Det maler på för mycket i samma form.


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Låter fint..snyggt gitarrlir..och  snyggt saxspel! trummorna låter lite för burkiga för det övriga men annars helt rätt..
Grymt bra!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fredrik: Tack för berömmet. Ja det var lite grundtanken med arret att blanda tradition med nåt nytt.

equality:  :wub: Tackar. Trummorna är nån hiphop-loop som maler igenom hela låten. Ovanpå det ligger ett klassiskt ridekomp, och i det tuffare delarna går jag över på ett beatkomp med öppen hihat.

DåligtGehör: Enformigt, kanske är det så att jag använder temapartierna för mycket? Mer improvisation?? En polare som lyssnade hade en liknande kommentar: -Fan, skit i det där jazzandet och dra ett vanligt penta-solo istället  :lol: Ja, kanske.

valdez: Tack. Ska hälsa sax-Torgny också.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Weather Report goes 2007.. Japp.. Det enda jag saknar är Jaco Pastorius bandlösa hembyggada bas med epoxilackad hals.. Gött gött gött!!! :D

Ja, jäddrar...lyssnat på Birdland veckan som varit. Pastorius spel betyder mycket för denna fantastika låt. Sorry oT.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Weather Report goes 2007.. Japp.. Det enda jag saknar är Jaco Pastorius bandlösa hembyggada bas med epoxilackad hals.. Gött gött gött!!! :D

Ja, jäddrar...lyssnat på Birdland veckan som varit. Pastorius spel betyder mycket för denna fantastika låt. Sorry oT.

Måste tipsa om Birdland på liveplattan 8:30. Där kör dom Birdland i shuffle. Fantastiskt bra.


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
DåligtGehör: Enformigt, kanske är det så att jag använder temapartierna för mycket? Mer improvisation?? En polare som lyssnade hade en liknande kommentar: -Fan, skit i det där jazzandet och dra ett vanligt penta-solo istället  laugh Ja, kanske.

Hmm... har nog inte samma känsla där; att svaret skulle vara penta-solon. Nä för fan, jazza på. Mer improvisation, för mycket temapartier - vilka svåra frågor! Tror som sagt mer på att arra lite mer. Följa melodikänslan mer; när det är försiktigt, tassa ännu mer osv. Hitta några mer nyanser. Men det är bara min  :o tro.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Citera
DåligtGehör: Enformigt, kanske är det så att jag använder temapartierna för mycket? Mer improvisation?? En polare som lyssnade hade en liknande kommentar: -Fan, skit i det där jazzandet och dra ett vanligt penta-solo istället  laugh Ja, kanske.

Hmm... har nog inte samma känsla där; att svaret skulle vara penta-solon. Nä för fan, jazza på. Mer improvisation, för mycket temapartier - vilka svåra frågor! Tror som sagt mer på att arra lite mer. Följa melodikänslan mer; när det är försiktigt, tassa ännu mer osv. Hitta några mer nyanser. Men det är bara min  :o tro.

Skit. Jag som trodde jag var klar....  :lol: Innerst inne vill jag inte heller spela pentasolo på denna så det var skönt att få bekräftelse på det.

Dynamik-Harry is my middle name.... not.

Tack för input.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tycker det är råsoft..fick inspiration nu vill jag fram med wurltzern :D
jag tycker inte trum kompett som ligger i bakgrunden är dålig..det blir bara så stor kontrast när
nästa trumset lägger sig på det..undrar om det borde upp lite!?

saxen är obetalbar..synth blåset däremot lät inte alls roligt
men som sagt..råsoft låt..jag är ett fan av monotona låtar så för mig blir det aldrig enformigt
plus att den här låten har en sådan ligga & gå på repeat kvalitet!

kanske det inte borde vara så mycket kompressor på saxen btw..den låter lite väl tillplattad!!

snyggt jobb!! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenis wernis..
Jorå,här jazzar det loss.Bra lirat och mixen låter helt ok,30 sek in i låten..Virveln låter lite som en påse full med nötter som slås i en vatten pöl..? Måste det vara så..? Hade nog föredragit ett renare sound på den,alternativt lite mer variation i soundet stundtals - om ni nu vill ha den effekten.Snyggt där den låter som en renodlad virvel dock.Mera av den varan! Kanske kant slag istället för vattenpöls påsen?

I övrigt så uttalar jag mig inte om det andra,då jag inte förstår att säga rätt saker på fel ställe..kanske..eller hur det nu är :P

Stämnings full låt,med en mysig feeling..skänker mig lugn.Det gör inte så mycket att det regnar idag,då man får njuta av så här bra musik.

5/5 helt klart.Trots jordnötterna!!

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
tycker det är råsoft..fick inspiration nu vill jag fram med wurltzern :D
jag tycker inte trum kompett som ligger i bakgrunden är dålig..det blir bara så stor kontrast när
nästa trumset lägger sig på det..undrar om det borde upp lite!?

saxen är obetalbar..synth blåset däremot lät inte alls roligt
men som sagt..råsoft låt..jag är ett fan av monotona låtar så för mig blir det aldrig enformigt
plus att den här låten har en sådan ligga & gå på repeat kvalitet!

kanske det inte borde vara så mycket kompressor på saxen btw..den låter lite väl tillplattad!!

snyggt jobb!! :)

Kul att det diggas.
Angående trummorna så åker påläggssetet ner i volym till nästa version. Ja visst är saxen skön  :) ska kolla över kompressorn.
Men syntblås???  :unsure: Undrar om det är den där synten i bakgrunden du menar? Iofs så var det rätt trist ljud på den, kan jag hålla med om.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjenis wernis..
Jorå,här jazzar det loss.Bra lirat och mixen låter helt ok,30 sek in i låten..Virveln låter lite som en påse full med nötter som slås i en vatten pöl..? Måste det vara så..? Hade nog föredragit ett renare sound på den,alternativt lite mer variation i soundet stundtals - om ni nu vill ha den effekten.Snyggt där den låter som en renodlad virvel dock.Mera av den varan! Kanske kant slag istället för vattenpöls påsen?

I övrigt så uttalar jag mig inte om det andra,då jag inte förstår att säga rätt saker på fel ställe..kanske..eller hur det nu är :P

Stämnings full låt,med en mysig feeling..skänker mig lugn.Det gör inte så mycket att det regnar idag,då man får njuta av så här bra musik.

5/5 helt klart.Trots jordnötterna!!

Mvh
Micael

Virvel full med nötter is the new black....  :lol: Menar du förresten virveln i loopen eller virveln i påläggssetet?
Själv gillar det skitiga soundet som kontrast till den vackra saxen. Däremot ska som sagt nivån på trummorna ner en bit.
5/5 .... wow.  :) Gläder mig.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenna.
Tycker att prodd å arr å lir är så pass bra, att jag skulle föredra ett renare sound på virveln typ det som ligger vid 2.02 exempelvis.Brukar lyssna på jazz under live former då och då.Nån platta har väl slunkit ner genom åren.Oftast när jag hör schysst jazz så slås jag alltid av att det är ett rent sound överlag på prodden.Du har säkert andra influenser/band att hänvisa till,men i mina öron så accentueras det snygga liret med ett rent sound.
Förmodligen så är det mera av en smakfråga än ett ställningstagande/regel,för min del så..

Hälsa Sax lirarn att han är grym! Å hälsa gitarristen att han är minst lika bra :D Basisten lirar schysst och trummisen borde äta upp jordnötterna,istället för att lägga dom på virveln :lol:

Adios compadres,multo grande musica

Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjo.

Ska kolla hur det låter vid 2,02 och ta med det i tanken till nästa session.....

Kul med kommentarer.  :) Ska hälsa alla två bandmedlemmarna.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Så när fan kommer filerna :rolleyes:

bra låt mannen ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det var ingen dålig bump.  :lol:
Nu har nog glömt att jag lovat nåt igen.... :wacko: