Kontrollrummet

Light Head - Electronic

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Titel: Electronic
Kompositör: Light Head
Längd: 2.45


Jag blev lite grinig, efter lite meningslöst tjafs kring musik... startade upp studion för att skapa lite syntiga tongångar.

Hur funkar detta?



Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygga klanger och ett drivande beat! Speciellt det som kommer in och "stöter" då och då.
Skulle kanske önskat lite mer variationer, men det är väl tänkt att i första hand dansa till antar jag?
Strax före 2 minuter är "rösten" lite störande, man faller ur "flytet" en smula ...
Bra mix och ljudbild!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Klart bättre att starta studion än att gå omkring och va grinig
Den här låter inte alls grinig.
Mer som en studsande boll på ett dansgolv
Sitter ihop bra!
Fungerar som den är men kan förstås trachas med taggtråd för att få den att sticka ut lite mer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho

Tryckfels nisse skrev "härligt syndig historia"..vette tusan var han fick det ifrån  :D

Härligt synthig historia.Här går det ju att foga in sång för tusan..Jag nynnade med och tänkte lite snabb rap,gärna små utflykter av desperation på slutet av fraserna.
Jag tror det skulle bli rätt fräckt.Men nån annan får göra det,jag har inte tid..Fråga Marre,jag tror hon skulle kunna hitta på nåt läckert på denna.Tipsa henne om ovanstående,det kan bli kryddan över i:et eller hur man nu brukar formulera sig  :)


Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Klockren! :) Denna föll jag för helt! Enkelt men ändå komplext! Naket men ändå så rikt på ljud! :)
5 knobs av 5 möjliga! :)