Forum > Demolåtar

Ovansjölåt

<< < (5/6) > >>

bakke:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.02.2012, 01:58:20 ---Sedan undrar jag om det verkligen är Ovansjö - vall - där i slutet på en verre - borde det inte vara - vals?

--- Slut citat ---

Nej, det ska vara vall. Iallafall enligt den texten jag har. Den är kopierad ur en faktabok om Ovansjö, jag minns inte vad boken heter men den står i farsgubbens hylla så det går att kolla upp rätt så snabbt!

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.02.2012, 11:30:29 ---Hasse formulerade det bra..Mixen gör att sången har svårt att gå igenom..Fin låt och bra arr samt bra röst..

Cykelns verre var lysande.Bra arrad/mixad och sjungen med din härliga vis pipa..jag är såld.

Mike

--- Slut citat ---
Tack Mike, det var fina ord!

cykeln:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.02.2012, 01:58:20 ---Så nu finns det alltså två versioner av denna fantastiska låt i världen och bägge ha hamnat i samma tråd på KR fantastiskt. Din röst är helt suverän Bakke det har jag alltid tyckt och passar mycket bra i denna låt. Mer tveksam till arret och effekterna på sången - Cykelns version är direkt avväpnande trots allt. Sedan undrar jag om det verkligen är Ovansjö - vall - där i slutet på en verre - borde det inte vara - vals?

--- Slut citat ---
Tack för det Eddi!
Tror på vall - annars får man sjunga trals i raden ovanför - och det vill man ju ogärna  :D

cykeln:

--- Citat från: bakke skrivet 29.02.2012, 13:26:29 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 27.02.2012, 22:21:46 ---"Om du tar med den så skulle det vara kul att höra hur den låter när du spelar den! Det är alltid kul att höra olika tolkningar."

Så här ungefär

--- Slut citat ---

Underbart Cykeln!
Det här skulle jag vilja höra live nån gång, om man får tillfälle!

--- Slut citat ---
Stort tack för det bakke!
Det värmer gott!

Kornstad:
Japp, gillar denna visa.
Dock borde du ta fram sången en aning, du hör lite dåligt.
Tror kanske att du kunde tjäna lite känsla på att sänka arret något tonsteg också, så att du går ned en aning i register med rösten.

Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion