Forum > Demolåtar
Ovansjölåt
HasseFX:
Vacker visa och jag gillar din version (sång+harmoni) men har lite svårt för rytm-arret. Häst-kloppet slår igenom rätt så ihärdigt och med tillsammans pys-cymbalen (?) känns rytmen rätt statiskt! Mer liv i (och diskretare) rytm så har du en vinnare :)
Harmonica mike:
Hasse formulerade det bra..Mixen gör att sången har svårt att gå igenom..Fin låt och bra arr samt bra röst..
Cykelns verre var lysande.Bra arrad/mixad och sjungen med din härliga vis pipa..jag är såld.
Mike
Eddi:
Så nu finns det alltså två versioner av denna fantastiska låt i världen och bägge ha hamnat i samma tråd på KR fantastiskt. Din röst är helt suverän Bakke det har jag alltid tyckt och passar mycket bra i denna låt. Mer tveksam till arret och effekterna på sången - Cykelns version är direkt avväpnande trots allt. Sedan undrar jag om det verkligen är Ovansjö - vall - där i slutet på en verre - borde det inte vara - vals?
MaxB:
Mysigt! Fin textuppbyggnad och trevligt med två versioner av denna visa, hur gammal den än är.
Den är värd att minnas!
bakke:
--- Citat från: cykeln skrivet 27.02.2012, 22:21:46 ---"Om du tar med den så skulle det vara kul att höra hur den låter när du spelar den! Det är alltid kul att höra olika tolkningar."
Så här ungefär
--- Slut citat ---
Underbart Cykeln!
Det här skulle jag vilja höra live nån gång, om man får tillfälle!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida