Tack, alla, för att ni tog er tid att lyssna och tack för alla uppmuntrande kommentarer
MaxB: Kul att du inte sågar mig som sångare

Håller mig annars till att köra, men det fungerar ju bra för t.ex. Steven Wilson (Porcupine Tree) utan att vara någon Ronnie James Dio. Om det blöta ljudet, så är det högst medvetet... Dels ville jag ha en tydlig live-känsla, dels är mitt eget ideal alltid blötare-än-torrt...
Martinm: Som sagt, blött ska're'va' Treminutare blir svårt

Om inte för annat så är jag en total sucker för låånga intron, vilket nog kommer att framgå
Asti: Mike Oldfield är en inspiration, även om jag får krupp av hans signatur-gitarr-sound... Högmässa?

Ajdå, ber om ursäkt för det dåliga samvetet! Annars var nog tanken lätt ironisk med orgelpassagen...
Dividend: Helt riktigt - någon röd tråd finns inte, så collage är nog en bra benämning! Ett par mer eller mindre medvetna lån finns - T.ex. The Song Remains the Same och en del Daniel Lanois-vibbar i Amzing-delen

Autotune??? Moi??

Det är till att ha öronen på skaft!!

Finns väl "lite stöttning" med Melodyne här och var...
Mein: Livekänsla var målet som sagt - soundet, begränsningar (?!!) i arret och minimalt med redigeringar! Skit in får bli skit ut
JayT: Ja, avsaknad av tråd har vi till viss del gemensamt och så lär vi nog fortsätta
Wernborg: Ja, de instrumentala och vokala partierna har egentligen inget som helst samband, men det är ett kul experiment - åtminståne för kreatören...
Cykeln: Ja, idén var att sluta cirkeln på något sätt med intro-outro! Jag kommer inte arbeta vidare på detta stycke, men de erfarenheter jag drar lär komma till nytta när jag jobbar vidare! När det gäller sången - jag hade tänkt mer "tryck" men var inte i form och då testade jag soft... Knappast lättare att att ge sig på, men lärorikt