Forum > Demolåtar
Asti & HMike - Lite mer (ny version med munspel)
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 25.02.2012, 18:27:22 ---Missljuden i början vet jag inte riktigt vad du menar....?
Trummorna låter inte bra vid 128-130 - det har du rätt i!
Lite snubbel, eller helt enkelt för mycket.
Tack för bra feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Missljuden är helt enkelt knaster som framträder tydligt i mina hörlurar, jag kan följa det en bit in i låten med sedan hör jag det inte mer.
Hoppas du hör vad jag hör!
Ha de
Gurano
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.02.2012, 18:19:06 ---Lite Simon and garfunkel på ljudet av gitarren. Trummorna låter bra men de är inte alls i närheten av S&G (faktiskt bättre än dem) och då rämnar bilden jag fick.
Jag tycker det är trevlig lyssning. Hade passat med distgura här i nåt parti, kanske i mittpartiet eller t o m i avslutande delen...
Bra!
--- Slut citat ---
Förstår nog inte riktigt kommentaren om trummornas koppling till S&G! :)
Menar du att ersätta ak.gitarrerna i "mittpartiet" med distade elguror?
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 25.02.2012, 18:29:50 ---
--- Citat från: Asti skrivet 25.02.2012, 18:27:22 ---Missljuden i början vet jag inte riktigt vad du menar....?
Trummorna låter inte bra vid 128-130 - det har du rätt i!
Lite snubbel, eller helt enkelt för mycket.
Tack för bra feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Missljuden är helt enkelt knaster som framträder tydligt i mina hörlurar, jag kan följa det en bit in i låten med sedan hör jag det inte mer.
Hoppas du hör vad jag hör!
Ha de
Gurano
--- Slut citat ---
Jag hade lite problem när jag rippade wave-filen till mp3 och fick till en början knaster i inledningen av låten,
men sedan gjorde jag en ny mix och rippade om den och då kunde jag inte höra knastret längre....märkligt att du hör det i denna versionen...
Ska lyssna lite nogrannare i lurar!
Tack igen!
/Asti
Tokai:
Lite mer av vad då? 1. Livet? 2. Konsumtionsprylar? Lyssnade på texten 2 ggr men fick inget riktigt svar.
Om ett 1 en kritik mot livet som vi lever, Om 2 en satir om hur vi lever.
Början lite typisk Asti, men så svänger det överraskande loss. Tycker att du borde rense lite i dom lägre registren
Slutet borde inte ha trummor med.
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.02.2012, 18:46:38 ---Lite mer av vad då? 1. Livet? 2. Konsumtionsprylar? Lyssnade på texten 2 ggr men fick inget riktigt svar.
Om ett 1 en kritik mot livet som vi lever, Om 2 en satir om hur vi lever.
Början lite typisk Asti, men så svänger det överraskande loss. Tycker att du borde rense lite i dom lägre registren
Slutet borde inte ha trummor med.
--- Slut citat ---
Tja, se det som en reflektion över varför vi ständigt jagar ungdom och nya prylar i stället för
att ta det lite lugnare och njuta av det vi har medan vi kan..... så jag är ironisk när jag sjunger "Jag vill ha lite mer"! :)
Ska se över de lägre registren och kolla upp trummorna i slutet!
Tack för kommentar och tips!
/Asti t.f. satiriker
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida