Forum > Färdiga produktioner
aROCKER "Make me"
CunningCode:
Fan vad bra. Riktigt snygg produktion (trummorna framförallt) och roligt att lyssna på.
Tror jag har fyra spår av dig i min telefon nu, börjar likna en man crush det här...
:wub:
aROCKER:
--- Citat från: CunningCode skrivet 03.03.2012, 13:58:08 ---Fan vad bra. Riktigt snygg produktion (trummorna framförallt) och roligt att lyssna på.
Tror jag har fyra spår av dig i min telefon nu, börjar likna en man crush det här...
:wub:
--- Slut citat ---
Missat detta inlägg...oj, det var riktigt kul att höra.
Produktionerna tycker jag har blivit vassare nu på slutet med besked så hoppas fler grejor hamnar i mobilen!
Bribedant:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.02.2012, 13:37:38 ---Vilken kul låt!
Helt otroligt härligt. Vilken lekfullhet. Och vilka vändningar i låten!
--- Slut citat ---
haha måste bara garva lite åt MaxB's post.
Den här låten satt ju klockrent. Har inte så många referenser att kasta omkring mig men det låter helt rätt. Trevligt prod också. Inga vassa kanter. Den där refrängen limmade sig fast på första lyssningen. Kommer att gå som en loop i skallen hela dan nu, ajaj :D
Är låten satt med riktiga grejer eller är det datorn som hjälper till?
Blir mer och mer nyfiken på hur ärade KR medlemmarna jobbar. Skulle vara intressant med mera 'produktions notes' i demo forumet.
aROCKER:
Tack för det Bribedant!
Jo denna är spelad på alla sätt och vis.
Jag har börjat hitta ett arbetsätt som jag och therocker kör hårt på eftersom han sitter på Gotland och jag i Ö-vik (Norrland)
Efter att vi har skickat slasksång och snabbspelade partier och "tryouts" till varann så har vi bestämt låtens form och då har vi redan ett pussel där vi kan använda delar av slasksång eller så lägger jag dit nya partier som har tillkommit och therocker har spikat hur många vändor solot ska vara i bästa fall så ligger även ett slasksolo på plats för bättre inspiriation när jag ska lägga "stommen" dvs, trummorna!
Då ligger allt "skräp" på plats och jag lirar efter klick på ett valt bpm.
När trummorna är lagda så lägger therocker på dom riktiga tagningarna och efter det så brukar jag börja leta efter lite kryddning.
När jag var yngre så skulle jag med lätthet kunnat mörda pianot, saxofonen eller munspelet på en rocklåt...nu älskar jag den där lite "udda" kryddningen.
På denna låt så jobbade Bluesboy med bryggan och där hade jag nynnat ihop ett ungefärligt parti med sång och hur mellotronen skulle vara och sedan tog han hand om det hela och efter att vi skickat lite referenser till varann så ville jag in med hornen.
Och när allt sedan kom så hade han med en wave-fil på den där Thereminen som "hoar" i refrängen och den gör en stor del av hooken minst sagt.
Letar just nu efter en trumpetare som kan hjälpa mig med lite Mexikanskt arr!
Och HarmonicaMike har redan bidragit med munspel så giftigt så att ödlorna dör i min nya "rockdängare", hehe!
Sedan kör jag uteslutande med retroprylar vad det gäller trummor/mikrofoner och även dom pluggar jag använder.
Det som går mest är:
Kramer HLS EQ
Kramer PIE kompressor
Kramer Mastertape bandare
Roland Re-201
Waves H-delay
CSR plate/ Waves plate reverb
Kommer inte på allt, lättare om nån frågar om nåt.
Rock on!
equality:
Inte bara bra utan snyggt också. Gillar ju förstås Strawberry Field/Magical Mystery Tour influenserna. :wub:
Bra duett också.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida