Kontrollrummet

These Memories

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

LÅTNAMN: These Memories
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: Singer/Songwriter
KOMPOSITÖR: Chris Michols
PRODUCENT: Chris Michols
EV. MEDVERKANDE: Chris Michols, Mikael Bodin, Karl Jansson, Martin Hast, Anna Fredriksson
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: Mp3
STATUS:Första Mastringen

Så, då är äntligen alla pålägg gjorda (en specialare verkar ha uteblivit tyvärr).

Har gjort en första mastring men har bara lyssnat i lurar än så länge.

Alla synpunkter på ljudet och mixen är varmt välkomna.

These Memories.mp3

Edit:

Kunde inte låta bli utan har nu gjort en mix som är mer åt de hållet jag personligen vill.

Vad jag har gjort är följande:

Komprimerat sången lite hårdare

Höjt körerna lite lite...

Gjort sångljudet lite "hårdare"

Släppt upp basen en aning.

These Memories (mix 2)

En av dessa två mixar blir förhoppningsvis slutmix. Har inte bestämt vilken än.

Edit 2:

Och en till blev det ändå... Hoppas det blev sista.

These Memories (mix 3)


These Memories (mix 4)
« Senast ändrad: 21.06.2007, 01:36:38 by lonewind »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ovanligt kort för mig: det låter skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad lonewind

ovanligt kort för mig: det låter skitbra!

Tack... det var ungefär allt jag behövde veta.

Nu har jag lyssnat i högtalare och i ett par olika anläggningar. Jag tycker musiken låter kanon men är fundersam över sångljudet. Det är lite väl "snällt". Svårt att beskriva sånt här. Men jag ska prova att göra en mix med ett lite annat sångljud. Kommer upp om en stund.


Utloggad tsmalmbe

Jag tycker musiken låter kanon men är fundersam över sångljudet. Det är lite väl "snällt". Svårt att beskriva sånt här.

Tycker att det närmar sig ett sånt sångljud jag gillar. Jag vet att detta sångljud diskuterats ett antal gånger tidigare :) Det har varit för hårt och kantigt tidigare, nu är det vänligare för mina öron. Plus att det lämnar lite buffert för dig att "ta i" då det behövs (1:48 exempelvis).

Låten är en vinnare tycker jag.


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad lonewind

Jag tycker musiken låter kanon men är fundersam över sångljudet. Det är lite väl "snällt". Svårt att beskriva sånt här.

Tycker att det närmar sig ett sånt sångljud jag gillar. Jag vet att detta sångljud diskuterats ett antal gånger tidigare :) Det har varit för hårt och kantigt tidigare, nu är det vänligare för mina öron. Plus att det lämnar lite buffert för dig att "ta i" då det behövs (1:48 exempelvis).

Låten är en vinnare tycker jag.




Igår kväll när jag lyssnade igenom var jag övertygad om att just sångljudet var dåligt just för de egenskaperna du nämner som bra.
Idag efter lyssning i flera olika anläggningar och efter feedback från b la dig Tsmalmbe är jag mer och mer övertygad om att mixen jag gjort håller som den är och att det är dags för mig att lägga den bakom mig istället för att pilla sönder den.


Utloggad lonewind


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lysnar på tvåan.- sångljudet på dig gillar jag nog mer nu, man hör tydligare det svaga delayet, snyggt.

Men körerna i reffen låter helt plötsligt väldigt autotunade och som de är sjungna i ett sångbås med micken utanför -väldigt dovt!

Dra ner körerna så kommer det bli kalas!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fin sång o bra sångljud    (version 3)
lite mycket rum på reffen kanske
tycker sången vill dra igång mer än vad som musiken gör...
gillar introt mycket ...kanske att den känslan kunde få komma igen senare i sticket.
bra sång men kanske inte så himla upphetsande arr på musiken ...


tony
att leva är att dö


Utloggad lonewind

Tack för era kommentarer och feedback. De är mycket värdefulla.

Håller på med version fyra. Nu är det väldigt små ändringar. Har sänkt kören och givit den lite mer diskant. Annars är allt sig i princip lik. Ver. 4 kommer strax.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, det är lysande. Du är helt klart värd ett kommersiellt genombrott med din känsliga röst och starka låtmaterial. Denna är lite väl medhårskammande i MIN smak men jag hör ju potentialen. Fortsätt, fortsätt, fortsätt!   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad lonewind

Ja, det är lysande. Du är helt klart värd ett kommersiellt genombrott med din känsliga röst och starka låtmaterial. Denna är lite väl medhårskammande i MIN smak men jag hör ju potentialen. Fortsätt, fortsätt, fortsätt!   

Oj, vad kul att du tycker den är såpass bra. Det värmer att höra.