Forum > Demolåtar

Light Head - 10-bit love

<< < (4/4)

pxm:
svårt att såga någon av versionerna och svårt att hitta någon som är bäst.
tycker att alla innehöll sköna och spännande riff/slingor men Eddi´s version var
nog den som jag fastnade för....

mvh

Light Head:
Nu har jag haft tid att lyssna, och känna efter. Tack för era bidrag, det är helt ärligt sjukt gött att höra hur bra det blir när det kommer på lite gura! Det har helt klart blivit ytterligare "en kanal i mixern inne i hövvet"... där det ligger gitarr, när jag lyssnar på mina egna låtar eller komponerar nytt!

Att hitta den version som är bäst är helt omöjlig! Samtliga ger bra vibbar och nu vet jag inte riktigt hur det är bäst att gå vidare till nästa nivå.

Jag har skrivit en text. Någon som vill testa att sjunga? Skicka ett PM så får du texten. (Det är en möjlig text, och är inte ristad i sten! I nuläget är den på engelska)

Den största överraskningen var nog i vilket fall JT's version. Här drog det iväg åt ett annat håll helt plösligt, jätteskönt!

Vad göra?

Jocke's variant låg närmast det jag själv tänkte mig. Samtidigt som JT's ambienta tongånar smälter in väldigt fint. En kombination av dem? + sång... :-)

Tror att en stund tillsammans med var och en i studion hade gjort susen, och varit jäkligt kul och givande! Jag tänker ju "synth", där det är viktigt med tajming och sound, att olika ljud smälter ihop och bildar en solid ljudbild med flera saker som interagerar med varandra.

Sång någon?! Ett pm så får du en snutt text. :-)  B)

Jocke:
Lät mig inspireras lite av dina harmonier och melodier och "rafsade ihop" en egen verre... ;-) Ja, jag vill ju ha det lite "Jockiskt"!^^ Ingen större ordning och det finns mycket att snygga till men vi får se... jag har en känsla av att detta inte är den sista versionen...  :rolleyes: :P

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20-%20Lighthead2.mp3[/mp3]

Light Head:
Helkul juh! Väldigt oväntat, på sitt sätt. Tycker verkligen att du lyckats, och det känns som en resa tillbaka till sent 60-tal, kanske tidigt 70.

Gillar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion