Det var en riktigt rolig festival detta. Synd att inte fler hade tid/lust.
Första delmomentet med brainstorm är väl inte så mycket att orda om. I andra momentet, att skriva texten, gav sig mycket av sig själv tycker jag. Har normalt sett ganska svårt att skriva texter och får ofta värka fram dom under vånda. Här bara rasslade det till. I framtiden när jag ska skriva texter kommer jag absolut att använda mig av denna teknik. Man kan ju då leda in brainstormingen i ett ämne för ofta har jag ju någon lite idé om vad jag vill säga.
Tredje momentet, låten. Började med sångmelodin, vilket jag inte brukar. Brukar oftast ha en instrumental hook av något slag som jag bygger låten kring. Nu fick denna låten också en instrumental hook, men den var först tänkt som sångmelodi. Kontentan blev väl då att jag gjorde som vanligt fast ofrivilligt.

Första gången jag sjöng den så började hooken på en annan ton än nu så det lät som nån Kent-låt. Tog till mig cykelns tips om att starta på en annan ton istället, och så föddes hooken som den sedan blev i låten.
Fjärde momentet, inspelningen. Här hittade jag på sticket i låten. Texten fanns från början, men resten kom till allra sist i processen.
Tack för en fantastiskt kul festival. Lite som att vara på workshop. Tänk va roligt det hade varit att göra detta IRL.