Forum > Färdiga produktioner

Bjurte,Marre och JT - Welfare Lullaby

<< < (4/13) > >>

Gurano:

--- Citat från: bjurte skrivet 17.02.2012, 16:29:00 ---Göran..Tack för handfasta tips,och liite spännande är den väl ??? :lol:
Med sitt Tuffa Purple aktiga riff Marres lena stämma och Popmelodiska refräng och nu sitt Psykadelika solo... Rena 'Kinderägget' juu :D

--- Slut citat ---
Ett Kinderägg med glas-skal :)

Asti:
Låter maffigt och fint! Snygga gitarrer, mycket bra sång av Marre och en fin, bred mix!
Med reservation för min ringa kunskap om den här musikgenren skulle jag ändå vilja drista
mig att påpeka vissa liknelser med Deep Purple!  :)
/Asti t.f. drist-tekniker

Eddi:
Asså den här är ju skiiitbra faktiskt. Visst basen är fjösig men det gör inget riffet och trummorna tar hand om the ground. Jag läste inget innan jag tryckte på "go" och trodde för någon sekund att Bjurte klivit ut ur garderoben och sjöng - men så var det ju inte - Marre du har en otrooolig vidd på din stämma sitter som en sportmössa på den här låten - Jockes idéer behöver inte vara fel för det men jag tror det är en mixningsfråga att få fram lite knaster på din röst så sopar den banan med alla nutida sångerskor Laleh och Adele inkluderat  :lol:
JT´s riff väl förvaltat av Bjurte är Black Sabbath och solot fick sig en touch av Hotel California i andra varvet - görsnyggt.
Tja vad ska man såga på här? Nada!

bjurte:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2012, 19:55:50 ---Asså den här är ju skiiitbra faktiskt. Visst basen är fjösig men det gör inget riffet och trummorna tar hand om the ground. Jag läste inget innan jag tryckte på "go" och trodde för någon sekund att Bjurte klivit ut ur garderoben och sjöng - men så var det ju inte - Marre du har en otrooolig vidd på din stämma sitter som en sportmössa på den här låten - Jockes idéer behöver inte vara fel för det men jag tror det är en mixningsfråga att få fram lite knaster på din röst så sopar den banan med alla nutida sångerskor Laleh och Adele inkluderat  :lol:
JT´s riff väl förvaltat av Bjurte är Black Sabbath och solot fick sig en touch av Hotel California i andra varvet - görsnyggt.

--- Slut citat ---
Tack för berömmet Eddi!! Inga lik i garderoben denna gång (Bara ett litet köttsår :o :D)
Den här typen av 'kritik' är guld värd för mig,som när du säger att basen är 'fjösig' !!
Men menar du Fjösig = För låg?? Eller Fjösig = tunn/bottenfattig. ?? :huh:
ASTI : Purple?? Tuffa grabbar att jämföras med,Tack... :) 

Marruschkka:

--- Citat från: Asti skrivet 17.02.2012, 19:39:36 ---Låter maffigt och fint! Snygga gitarrer, mycket bra sång av Marre och en fin, bred mix!
Med reservation för min ringa kunskap om den här musikgenren skulle jag ändå vilja drista
mig att påpeka vissa liknelser med Deep Purple!  :)
/Asti t.f. drist-tekniker

--- Slut citat ---

Tack Asti..hihi..lite Deep Purple här..lite Sabbath där..och jag hör lite Supremes på sticken, en superskön brygd här som jag fastnat i totalt, känns nostalgi och lite mer modernt i en salig blandning :lol: I love these guitars :wub:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2012, 19:55:50 ---Asså den här är ju skiiitbra faktiskt. Visst basen är fjösig men det gör inget riffet och trummorna tar hand om the ground. Jag läste inget innan jag tryckte på "go" och trodde för någon sekund att Bjurte klivit ut ur garderoben och sjöng - men så var det ju inte - Marre du har en otrooolig vidd på din stämma sitter som en sportmössa på den här låten - Jockes idéer behöver inte vara fel för det men jag tror det är en mixningsfråga att få fram lite knaster på din röst så sopar den banan med alla nutida sångerskor Laleh och Adele inkluderat  :lol:

--- Slut citat ---

Vad ska man säja här..jag bugar mej och tackar som f-n, det var det värsta, you made my day Eddi, ha en fin dag själv du :D En kalas-låt att sjunga på helt enkelt, Rolls Royce lixom :P

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion