Kontrollrummet

Frippsk ambient

gäst · 9 · 1034

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Hittade några riktigt mysiga padsljud i VSTi-floran hemma. Fram med volympedalen och så glida omkring i landskapet.


http://soundcloud.com/busstop18/a-brand-new-world
« Senast ändrad: 15.02.2012, 10:16:46 by Jay Thomas »


Jay Thomas

  • Gäst
Och en liten lustighet i samband med inspelningen av denna, var att katten kom in i studion och började stryka sig kring gitarren, så att det blev ambientgitarr med heavy metal rörelse...  :lol:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilsamt - vid 3 minuter kom jag på att jag saknade något basigt ljud som har ett diskret pulserande ljud nära hjärtslag...

Långt stycke!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Vilsamt - vid 3 minuter kom jag på att jag saknade något basigt ljud som har ett diskret pulserande ljud nära hjärtslag...

Långt stycke!

Tack MaxB! :)

Jo, det är långt och lugnt! :) Basigt ljud med hjärtpuls? Bra idé men jag gillar det nakna och rena i denna låt. Risken är att den tar en riktning som jag inte har tänkt mig med ytterligare ett element. ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
mycket vilsamt - lyssnade samtidigt som jag jobbade med annat - funkade skitbra

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Den sovande besättningen på JT15z, uppkallad efter konstruktören Jay Thomas, är på väg tillbaka till den blå planeten jorden. En resa i 10.000 gånger ljushastigheten genom svarta hål, bort mot okända universum...


Jay Thomas

  • Gäst
mycket vilsamt - lyssnade samtidigt som jag jobbade med annat - funkade skitbra

Gurano

Tack Gurano! :)  :wub: Riktigt kul att du använde ordet vilsamt, det gllade jag verkligen! :)

Den sovande besättningen på JT15z, uppkallad efter konstruktören Jay Thomas, är på väg tillbaka till den blå planeten jorden. En resa i 10.000 gånger ljushastigheten genom svarta hål, bort mot okända universum...

Tack Tokai! :)
Härlig association, köper den rakt av! :)


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Härligt fint och stämningsfullt!! Sköna space-klanger i början, med ökad spänning när gitarren smyger in, och pianot leker med solkatterna Gillar verkligen den eftertänksamma, nästan tvekande stilen! Slute låter mer Fripp-ambient än Robert Fripp själv  ^_^

Absolut färdig i mina öron - give or take ett par småredigeringar...


Jay Thomas

  • Gäst
Härligt fint och stämningsfullt!! Sköna space-klanger i början, med ökad spänning när gitarren smyger in, och pianot leker med solkatterna Gillar verkligen den eftertänksamma, nästan tvekande stilen! Slute låter mer Fripp-ambient än Robert Fripp själv  ^_^

Absolut färdig i mina öron - give or take ett par småredigeringar...

Tack HasseFX! :)
Får se om den läggs i "fixa till lådan" för någon regnig dag... ;)