Kontrollrummet

Forumestival 22 – Workshop ”Deadline”: Del 4 - Inspelningen - Avslutad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Då har vi alltså kommit till den fjärde delen av workshopen - inspelningen.
De tidigare uppgifterna har ju innehållit instruktioner som syftat till att 1. Få fram uppslag till en text, 2. Utifrån uppslagen skriva en text, och 3. "tonsätta" texten utifrån textens rytm och betonade ord. Instruktionerna har varit specifika och styrande. Meningen har varit att ”tvingas” prova på att jobba fram en låt på lite andra sätt än du kanske vanligen gör och under viss tidspress.

Efter alla styrande och ovana instruktioner är det nu dax att släppa loss! När det gäller inspelningen får du fria händer. Använd de prylar du har på det sätt du är van vid för att få till den inspelning som låten förtjänar.

Du ska tom få dubbelt så lång tid på dig jämfört med tidigare moment! :)
Detta för att i denna uppgift så ingår även att arrangera låten samt mixa och mastra så att låten blir klar. Det hade varit roligt att göra en egen uppgift för arret av låten men tyvärr hinner jag inte det. Men fundera lite på hur du gör när du arrar. Blir det som det blir vartefter du spelar in, eller hör du ett arrangemang i huvudet innan du börjar spela in? Om du skulle arra denna låt på ett helt annat sätt än det som först kommer till dej, hur skulle den bli då?

OCH - Det är ok att hoppa med nu!
Kanske blev du inte klar med texten i tid, kanske har du gjort låten på annat sätt än instruktionen sa, kanske har du inte gjort något alls. Hur som helst - om du nu vill vara med så är det helt ok - välkommen in!
För mej är det ok att använda någon av de texter som finns i texttråden (men kolla först med textförfattaren) och göra en låt. Det är också ok att nu skriva en text (kravet är att den ska utgå från brainstormen - alltså handla om någon form av deadline, en plats där denna deadline förekommer och en händelse i samband med deadlinen).

Planera och genomför inspelningen så att, även om du inte blir helt klar, har en inspelad låt att skicka till mej senast tisdag 14/2 kl 20.00.
stefan.olsson@home.se

Ange textförfatare, låtskrivare, inspelningstekniker, musiker, sångare
« Senast ändrad: 14.02.2012, 21:12:14 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten



Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Färdig!
Bekräftas från Generalkansliet
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skulle såklart kunnat filas på, men jag tog fasta på tidspresschemat släppte ifrån mig den direkt.  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skulle såklart kunnat filas på, men jag tog fasta på tidspresschemat släppte ifrån mig den direkt.  :)
Jag har också levt efter tidspresschemat så min är också klar men ej inskickad - får väl ta ett par lyssningar till.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Skulle såklart kunnat filas på, men jag tog fasta på tidspresschemat släppte ifrån mig den direkt.  :)
Jag har också levt efter tidspresschemat så min är också klar men ej inskickad - får väl ta ett par lyssningar till.
Härligt Eddi!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Är det över nu?   :huh:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja, än är inte klockan slagen.
Det är ju inte över förrän den tjocka damen sjunger
Hoppas förstås på mängder med bidrag så här i sluttimmarna

Generalen
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Vadå över :huh:? Det är ju flera minuter kvar ju! Nu är även mitt mästerverk <_< inlämnat. Närå, rätt ok med tanke på tidspressen. :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tack för bidragen -  inspelningsdelen förklaras härmed avslutad.
Om någon eftersläntrare ramlar in
så behandlas det i sedvanlig ordning

Dax för omröstning!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten