Forum > Färdiga produktioner

Djonas, Åsa & equality - Kom tillbaka

<< < (2/12) > >>

Jocke:
Vacker sång och en tänkvärd text med många bottnar. Finstämt och välgjort - älskar Åsas tonläge vid sista raden i första refängen - mer sånt!  :) :wub:

equality:

--- Citat från: CunningCode skrivet 12.02.2012, 12:38:24 ---Inte min cup of tea till stilen, men det låter strålande. Det var befriande då pianot kom till liv där i mitten, kändes lite homogent bakom sången före det.  Vid 161, 166, 171 då pianot sticker uppåt för en övergång ligger det ett ackord i kedjan som stryker mig mothårs. Önskar att jag visste termerna för vad jag känner, men det var ingen stor grej.

Snyggt jobbat!

--- Slut citat ---

Tack och kul att du tog dig tid att recensera trots att det inte är din temugg. Gitarrkompet är tjatigt, inte minst märker man det när man mixar.  :mellow: Funderar på en andragitarr för skyla över lite av upprepningarna. Vad skönt att du inte retade på ackorden i stickets slutdel för där finns en del som kunde gjorts elegantare. Men ok det är ganska många ackord i de där fillsen och ibland funkar det med någon "fel" ton om den inte spelar så länge... :D. Jag skall dämpa pianot där lite enligt Astis rek.  Roligt att det verkar funka i det stora hela.

karl:
Underbar text och sång och låten som sådan.... k :)

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 12.02.2012, 14:43:37 ---Mycket behagligt arr och fin sång av Åsa. Ingen lätt sång med tvära kast i början!
Några smågrejer:
- vid "..krama.." låter det lite konstigt om kompet, som om gitarr och bas inte är överens...
- pianot låter bra när det kommer in, men efter sticket kommer ett parti där pianot är för starkt
och i slutdelen förekommer några pianoklanger som låter lite "stökiga".....
Men väldigt snygg ljudbild och det är en jättefin låt!
/Asti

--- Slut citat ---

Fin feedb! Jag hör inte riktigt den där feltonen du nämner men jag ser väl inte grenarna för löven eller vad det heter. Dämpat pianot något nu men fr a eq:at kompgitarren som mullrade alldeles för mycket. Bah! Attans att jag inte hörde det förut. Även eq:at Åsas vox och nog blev det lite tydligare..?

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 13.02.2012, 00:36:17 ---
--- Citat från: Asti skrivet 12.02.2012, 14:43:37 ---Mycket behagligt arr och fin sång av Åsa. Ingen lätt sång med tvära kast i början!
Några smågrejer:
- vid "..krama.." låter det lite konstigt om kompet, som om gitarr och bas inte är överens...
- pianot låter bra när det kommer in, men efter sticket kommer ett parti där pianot är för starkt
och i slutdelen förekommer några pianoklanger som låter lite "stökiga".....
Men väldigt snygg ljudbild och det är en jättefin låt!
/Asti

--- Slut citat ---

Fin feedb! Jag hör inte riktigt den där feltonen du nämner men jag ser väl inte grenarna för löven eller vad det heter. Dämpat pianot något nu men fr a eq:at kompgitarren som mullrade alldeles för mycket. Bah! Attans att jag inte hörde det förut. Även eq:at Åsas vox och nog blev det lite tydligare..?

--- Slut citat ---
Perfekt ville inte lägga sardiner i lådan tidigare då jag upplevde Åsa lite för filtrerad - mycket bättre nu. Bra colab bägge.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion