Forum > Färdiga produktioner
Djonas, Åsa & equality - Kom tillbaka
Eddi:
Jag är lite ambivalent till guran där under den tid som Åsa sjunger - man får ett splittrat fokus och dessutom kommer basknarret in som ligger längre bort från guran än Åsa - i stil alltså - då är det plötsligt tre grejer att hålla reda på som lyssnare. Däremot finns det några mellanstick som funkar bra. Allt det Jonas lirar efter 186 är ju helt superbt.
Dividend:
Tycker gitarren funkar. Lite som en fuga av bach, flera oberoende stämmor som alla har sin egen identitet och funkar ensamma. Nu är ju detta inte lika komplicerat alls, men det får mig att vilja lyssna med fokuserat på er visa, än tidigare och den har aldrig låtit bättre. Kanske inte medvetet val av djonas, "nu ska jag göra en sån där bachgrej", men det var vad det fick mig att tänka. Snyggt solo på slutet också.
Åsa låter lite Kajsa-Stina Åkerström här ja, nog den av dina visor där du Åsa sjunger bäst! Måste lyssna på den andra igen ;) Jag hade velat ha en alt-stämma i mellanregistret, förutom Åsa alltså, men det kanske blir för belamrat. Djonas eller en viola där hade inte funkat, tror jag.
jugas:
Är enig med Eddi om att slidehänget i refrängerna inte känns klockrent, ingångstonen som hänger kvar skapar en friktion mot Åsas sångmelodi som kunde varit intressant i en annan typ av låt men som jag upplever som störande i denna... annars är det väl jättefint.. sången, liret, ljudet och låten :)
MaxB:
Skön musik, sköna inslag av instrument. Då jag läser de andras kommentarer är det lätt att hålla med gällande slidegitarren i refrängen som inte "sjunger" inte en stämma som smälter in bakom Åsas sångstämma. Den tar udden av Åsas sång lite.
pxm:
Jag associerar till Cat Stevens musik.
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida