Forum > Färdiga produktioner
Djonas, Åsa & equality - Kom tillbaka
Dividend:
Det som Marre skriver tänkte jag också skriva, sänk tonarten hon sjunger för ljust här och med mindre "värme" som vi är vana vid. Därför jag skrev "skillnaden mellan Åsa och resten", för kompet som ju inte ens är basigt, kändes det för mig som ett "avstånd" mellan henne och det andra.
Väljer du att lägga lite manliga understämmor kan det bridra till att "avståndet" (odefnierat :D ) minska, men framförallt en tonartssäkning.
Åsa:
Å hej & tack igen ^_^ Vi har tagit ner den i tonart från orginalet men bara såpass att Mikael slapp spela in på nytt och att det blev sjungbart för mig där på höjden, Jag håller med om att sången nog skulle göra sig bättre i lite lägre tonart på den här låten men med tanke på att det blir väldigt mkt jobb med låten så .. skulle Eq vilja göra om låten helt så sjunger jag om, absolut! Men jag tycker om den som den är, och ja, nån mansstämma som körar skulle vara fint!
equality:
Ursäkta sena svar!
Asti: Roligt att det låter bättre. Kanske lite grötigt piano. Jag får skylla lite på tonartssänkningen. Röde K2, stämmer. Kul att texten funkar.
Jocke: Tänkvärda ord. Med datorn har musiklivet klart demokratiserats och KR är toppen! :D
karl: Kul att nya låtar är på gång!
Åsa: Det är jag som skall vara tacksam! Thnx Åsa. Bra att nya mixen funkar. Beklagar att jag inte kunde sänka den ytterligare.
JT Tnhx! Skruvade fram och tillbaka med reverbet på Åsa. Tyckte den torrhet som råder nu gav bäst tydlighet.
robc: Tack för fina comments! Orden rimmar ju inte perfekt men föll sig så.
Marre: Stort tack! Stämmer, liite högt för Åsa men hon gör ju ett suveränt jobb ändå. Jag var knockad vid första lyssningen. Jag har redan sänkt den ändå, från D till C, rent digitalt. Skulle jag sänka den ytterligare går det helt enkelt inte att spela de gitarrslingor som jag tycker ger låten karaktär. Skulle vara som att försöka spela Stairway to Heaven i F-moll (i s f A-moll). Går inte, inte på (min) gitarr iaf. Knepigt det där med tonarter . Min "favvo" är D-dur, både för gitarr och sång. För Åsas del hade nog låten passat bäst i A-dur...
Divid: Manliga understämmor kanske vore nåt. Tycker ju Åsa gör sig så bra själv. Jag får väl sjung med i bilen eller köket först för att checka. Thnx Per!
Jocke:
equality:
:D Capo. Javisst men hade ändå inte funkat. Med ex-vis G-dur (capo på femte bandet) hade översta tonerna i introt och outrot hamnat nånstans med fingrarna vid resonanshålet. Tro mig, jag har kollat. :o :) B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida