Forum > Färdiga produktioner

Djonas, Åsa & equality - Kom tillbaka

<< < (5/12) > >>

Jocke:
Åsa & Eq är grejt precis som Karl och flera andra! :) När jag fick återfall för musiken trodde jag att "datormusik" var blipp/blopp, loopar och rave... Här på KR upptäckte jag att musik i datorn gav så många fler möjlighet att skapa ett personligt uttryck. Är så glad att jag hittade hit en gång... :) Bättre demo-forum finns inte - inga hårda ord eller fördömanden utan konstruktiv kritik som utvecklar. Ibland skiljer sig åsikterna men varför ska man vara överens - är det inte just när man balanserar de riktigt spännande sakerna skapas?  B) Tycker så många är så duktiga - musikförlag och skivbolag borde vara på ständigt besök här om de vill utveckla sina företag!^^

Sorry för OT...  :(

Åsa:
dags att kliva in och säga tack för fina kommentarer! Har haft den här låten på lut ett tag men inte tagit tag i den, men när jag väl gjorde det så var det ju så kul!
Det är härligt med din musik Mikael för det är verkligen DU, man hör direkt att det är du, du har ett eget signum liksom, med gitarren och melodierna! Sen tycker ju jag alltid att du sjunger dina egna låtar så bra och med mycket känsla så din version funkar hur bra som helst den med.
Har lyssnat på andra versionen du lagt upp nu också och japp - bra! Renare arr och eq.andet på sången gjorde att vokalen klarare, hade nöjt med med den som den var men nu tycker jag att det absolut blev bättre  ^_^

Tack för att jag fick vara med  :wub:

Jay Thomas:
Vackert värre! :) Fint sjunget av Åsa och likaså spelat och inspelat av Equality! :) :)

Som den efterklangsgeek jag är, skulle jag vilja en liten fylligare efterklang på Åsa, dock en randanmärkning.

robc:
Hej, lyckat sammarbete. Mkt njutbar sång som vanligt av Åsa. Bra prodd !
Genomarbetad text. Att rimma "hur du har det" med "över svaret" är verkligen ingen klyscha,
utan helt lysande briljant. Nästan Cykeln klass på den...

robc

Marruschkka:
Suverän text och en fin tolkning av Åsa :D

Vacker visa!

Sen kan jag tycka att den skulle göra sig än bättre en helton ned, för jag har upptäckt Åsas mellanregister, t ex i Gränslandet där rösten hörs mer personlig, så jag tror låten skulle ha vunnit än mer på det.
Bara en rand-anmärkning till ett stycke jättevacker musik, bra jobbat av er bägge :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion