Forum > Demolåtar

VIIDES HUONE-YÖN VARJOT (fd. SPACE - In The Night)

(1/5) > >>

spacetrucker:
Det var ett tag sen ja la upp nåt som jag sjungit riktigt själv... trots att jag sjunger hellre än bra  B)

Fick lite hjälp av mahan i form av distguror och gitarrsolot + "stämm-gitarrerna".

Ja, va kan man säga... såga på!

LÅTNAMN: In The Night
ARTIST/GRUPP: Space
GENRE: Gubbrock
LÅTLÄNGD: 3:37
Text & musik: Space
MEDVERKANDE: Mahan på distguror
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/IN_THE_NIGHT.mp3[/mp3]

YÖN VARJOT
Ne verre med Raija bakom mikrofonen.
Raija står också för den finska texten

[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/VARJOT.mp3[/mp3]

Ny verre 27.2

Skurit i mellanregistret på trumspåret, tog den allra vassaste toppen av Raija, lägre volym på Hammonden i första versen.
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/VARJOT_2.mp3[/mp3]
Space

Rattlesnake:
Gillar låten, även om den är mollbaserad känns inte förutsägbar i harmonierna. När jag tänker efter så är nog det som utmärker dina låtar, väldigt egna låtbyggen som fungerar utmärkt.

Spelmässigt låter det kompetent. Som basist lyssnar man kanske på ett annat sätt på bas, men för mig känns den lite tveksam.

Kul med många typer av sång. Du sjunger inte dåligt, men du tar inte ut svängarna heller. Man undrar hur den här skulle ha låtit med någon som sjöng den med hård attityd ibland, soft ibland, growl ibland. Kan tyvärr inte hjälpa dig, men det finns ju flera med mångsidiga röster på forumet.

Bra mix, nivåerna ligger bra tycker jag. Känns inte överkomprimerad, så det går nog att få lite mer kräm om du vill det.

Gurano:
Låter bra rakt över men jag tycker nog generellt att sången är lite för låg (även om jag hör vad som sjungs)

Gurano

Eddi:
NEJ... låten är bra men du sjunger ju i fel tonart du klarar att höja den här minst 5 snäpp - att köra denna med dina oktavstämmor enbart tror jag inte riktigt på jag hör ju dom men då blir det för högt. Skippa hellre överstämman och sjung fem halvtoner upp då blir det intressant nu blir det väldigt mycket moll över det hela.

spacetrucker:
Tack för tyck :)

Rattle: Jo, jag kan egentligen inget om sångteknik. Har nångång nog funderat på att ta lektioner men det har aldrig blitt av. Angående basen; Jag bestämde mig vid nåt skede (på mahans uppmaning) att skippa midibasen och jag är fortfarande novis på basen... men jag lär mig hela tiden. Om jag behöver nåt avancerat ber jag mahan lägga ett spår men på det sättet lär jag ju mig å andra sidan inget själv :unsure:

Gurano: Jag är för blyg för att höja sången mer än så :P

Eddi: Som jag redan skrev så kan jag inget om sångteknik men ibland vill man trots all försöka.

Kul att ni gillade i alla fall.

Jag vet att Raija redan har en text på finska på gångs till denna låt... när den är klar överlåter jag mikrofonen till henne... inte för att jag tror att hon kommer att growla men i övrigt tror jag det blir kanon.

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion