Forum > Demolåtar
VIIDES HUONE-YÖN VARJOT (fd. SPACE - In The Night)
Tokai:
Sången är för låg i början. Sen blir den bättre - eller är det så att man s.a.s vänjer sig?
Det typiska engelska uttalet som jag förknippar med många engelska band, varför inte Ian Dury.
Virveln är för mesig. Kommer den upp högre kanske det blir bättre? Överhuvdtaget tror jag trummorna arbetar för mycket, speciellt baskaggen.
Dist guran som kommer in hela tiden i versen känns lite tröttsam att lyssna på. Spara på krutet.
Låten är helt ok
spacetrucker:
--- Citat från: Tokai skrivet 11.02.2012, 17:05:44 ---Sången är för låg i början. Sen blir den bättre - eller är det så att man s.a.s vänjer sig?
Det typiska engelska uttalet som jag förknippar med många engelska band, varför inte Ian Dury.
Virveln är för mesig. Kommer den upp högre kanske det blir bättre? Överhuvdtaget tror jag trummorna arbetar för mycket, speciellt baskaggen.
Dist guran som kommer in hela tiden i versen känns lite tröttsam att lyssna på. Spara på krutet.
Låten är helt ok
--- Slut citat ---
Då skulle du skulle ha rt trummoran innan jag "rensade" dem :lol:
Nämen... kanske där finns för mycket basdunk ännu..... och det där med virveln... jag fick helt enkelt inte till den som jag ville. Men jag har inte gett upp hoppet ännu. Och angående engelskan... jag lärde mig i tiderna engelska, inte så mycket i skolan men från LP-skivornas pärmar... Uriah Heeps sångtexter... de va nåt de ^_^
Tack för tyck
Space
MaxB:
Ja tyck att låten som helhet är väldigt bra. Inte sånt jag lyssnar på (tror jag?) men jag hör i mitt inre en sångare som har mycket mer tryck i rösten, än du har här, och med det höjs helhetsintrycket av låten flera snäpp. Iden med en grovlande röst lät också som bra i denna låt.
Men det är ju så attans kul att sjunga så det är bara att strunta i vad jag skriver och sjunga vidare själv, för fulla halsar!
Asti:
Fin mix, bra spelat och ingen dum låt!
Sången känns dock lite för anonym och försiktig.
Basen kunde kanske hållt ut lite mer på en del toner, så att det inte blir så "hoppigt"...?
Ett lugnt avsnitt, som tar ner låten och sedan bygger upp den igen kanske skulle ge ytterligare variation...
/Asti
Jocke:
Det här är ämne för något riktigt spännande men det känns som du vill lite för mycket - inget ont i det - är likadan själv...^^ Jo, jag skulle gärna se den lite mer avskalad i versen, i alla fall de första rundorna... rakare takt och bas med det där lite halvskumma gitarr-riffet. Håll igen på distgurorna och släpp in dem längre fram i låten - skulle kunna bli otroligt spännande! :) Som sagt bra men lite "könlöst"...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida