Forum > Demolåtar
Jocke - In memory...
Roffe H:
Gillar gitarrstämmorna. Basen är bra men kanske lite stark mot helheten. Gitarrren vid ca 150 är läcker. Spännande med taktändring, eller kallar man det tempoändring? vid ca 178 men se upp, jag uppfattar det som inte helt tajt.
Bygg vidare Jocke, det kommer att bli kanon. :D
/Roffe H
Eddi:
Ja den blir bättre för varje gång man hör den - det är bra fixa på bara - rätt så friskt vågat med rytmbyte mitt i men det funkar - orgelljudet sitter som en smäck - guran vid 150 är ny va? Nedtonat slut - men ja det funkar bra det med.
Bra Jocke :D
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 20.12.2012, 22:34:58 ---Gillar gitarrstämmorna. Basen är bra men kanske lite stark mot helheten. Gitarrren vid ca 150 är läcker. Spännande med taktändring, eller kallar man det tempoändring? vid ca 178 men se upp, jag uppfattar det som inte helt tajt.
Bygg vidare Jocke, det kommer att bli kanon. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
--- Citat från: Eddi skrivet 20.12.2012, 22:46:26 ---Ja den blir bättre för varje gång man hör den - det är bra fixa på bara - rätt så friskt vågat med rytmbyte mitt i men det funkar - orgelljudet sitter som en smäck - guran vid 150 är ny va? Nedtonat slut - men ja det funkar bra det med.
Bra Jocke :D
--- Slut citat ---
Tack Roffe och Eddi! :)
Nej, det är inte "perfekt" - lägger inte för mycket kraft på detaljerna innan jag känner att det funkar. Måste ha lite "manöverutrymme"... Härligt att ni upplever känslan! :) Den här låten har en dubbel betydelse för mig. Från början lirade vi den i bandet (ja, i forntiden då...^^) och sedan har den blivit ett requiem för människor som inte är med oss längre... Klarar inte att peta i mina egna försök ännu...
equality:
Gott laidback Carlos-stuk så här på nattkröken. Kan inte kommentera hur den nya versionen skiljer sig från den gamla. Taktbytet funkar bra även om jag hoppar till lite. Nån snaregrej lät lite otajt där. Nemen bra pejl på mix, genre och lir.
Harmonica mike:
Rätt skön den här Jocke i sann Carlos anda.
Lite slip sen har du en schysst dänga.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida