OK - då gör vi ett försök.
Läs och följ instruktionerna noga.
Denna festival kommer att gå till så här:
Jag kommer att ge er som deltar olika uppgifter
Det blir en uppgift i taget
Varje uppgift bygger på den föregående (utom denna första då

)
När alla uppgifter är gjorda kommer det (förhoppningsvis

) att ha skapats ett antal inspelade låtar
Kanske genom oväntade Co-lab?
I denna festival är processen att jobba fram en låt lika viktigt, ja kanske viktigare än resultatet. Syftet är att efter du har deltagit i workshopen så kommer du ha lite redskap för att komma igång med låtskrivandet när det har fastnat och kanske kommit på andra sätt att göra låtar och inte minst att göra låtar inom en viss tid - en deadline!
Jag har valt att inte berätta om de olika uppgifterna i förväg för det är tänkt att det ska vara lite oväntade uppgifter och att man inte ska ha så mycket tid på sig för att göra de olika delarna.
I den här första uppgiften "brainstorm" så gäller det att använda fantasin och komma på fem olika deadlines, platser och händelser och skriva dom här i tråden.
Välkommen till
Workshop "Deadline" del 1 Brainstorm
I denna första del ska du komma på:
1 Fem olika deadlines: Vad finns det för slags deadlines? Det kan vara såna du har själv, eller som andra har. Det kan vara verkliga eller fantasifulla. mm mm
2 Fem olika platser: Verkliga, påhittade, stora, små, offentliga, jobb, hemma där det förekommer deadlines
3 Fem olika händelser: Vad kan hända när man har en deadline, vid en deadline, missar en .... osv
Skriv dina bidrag här i tråden
Alla är välkomna att vara med i detta. Även de som inte tänkt vara med i festivalen
Dina bidrag ska finnas i denna tråd senast
fredag 10/2 kl 20.00.(Min ursprungliga tanke var 15 min till denna del, men det hade förutsatt att alla skulle sitta klistrade vid datorn just nu - så det fick bli ett dygn)