Kontrollrummet

pxm-Fusion

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
En enkel avskalad fusion i sakta gemak men ändå spännande hoppas jag..
Ville ge gitarren mer utrymme utan att det blev rörigt -hoppas jag lyckades ????

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Rörigt.

Tycker du behöver hitta linjer, lite som sångbara melodier i dina improvisationer. I mina öron låter det lite planlöst som skalövningar mest i samma rytm låt från låt på fjärdedelstrioler.

Försök hitta pauser, linjer och rytmer. Landa ibland i längre toner på ackordtoner. Som det är nu hittar du aldrig "hem".

Jobba på!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker inte det är speciellt "rörigt" eller otajt längre. Det har varit det tidigare, kanske pga sänkningen av tempot. Men det är mycket som händer efter 80, det blir lite svårt att hitta sammanhanget. Föreslår, som jag sagt tidigare, att testa utgå från en figur (som låter bra) och sedan med jämna mellanrum återgå till denna (kanske med olika instrumentering) för att få en stomme att utgå från. Däremellan kör du på som vanligt :) Brukar bli så att det andra "färgas" av det återkommande temat och allt blir mer enhetligt. Åtm. för lyssnaren.

Nu är det iofs vissa figurer som återkommer, t ex eft 130 (?) men det funkar inte riktigt. Äh, jag är bara för trött för den här musiken tror jag :)
« Senast ändrad: 10.02.2012, 12:08:18 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är tajtare nu än det jag hört tidigare från dig!
Skulle gärna velat ha något som tydliggjorde harmonierna för att göra det lättare
att följa med och att uppskatta sologitarrens utflykter, som t.ex kompgitarr eller keyboard.
Efterlyser även lite mer struktur och variation i arret för att det ska bli mer engagerande.
/Asti t.f. utflyktsarrangör
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag lyssnade fram till 100s, jag klarade inte längre. Jag är ledsen, men det här ger mig ingenting. För mig låter det bara som skalövningar mot slumpvis valda ackord. Hoppas du inte tar illa upp av att jag säger vad jag tycker.
DON'T PANIC