Då var denna klar och jag har övergått till mitt nya musikaliska projekt att tills ikväll kunna tvåhändigt spela Visa från utanmyra på piano

Min "lärare" säger att det är omöjligt, men det tror inte jag på

Ok, ska börja att svara LH och några andra längre bak som jag glömde svara förra gången jag skrev:
Mahan, cudos! Gillade dina broderingar, välkommen tillbaka! 
Ja, mahans verre skulle kunna utvecklas till nåt riktigt intressant. Eller försvann han igen?

Tack för kommentar!
Det är en väldigt bra melodi! Grunden är väldigt bra och förutsättningarna finns för att lyckas med kompositionen.
En tydlig sak, de flesta gillar antingen eller.
Mitt förslag är att faktiskt arrangera 3 olika versioner! Det är ju bra när man skickar iväg en demo att ha samma "hit" i flera olika versioner!!
Visan, vacker och en typisk "svensktopshit"!
Orkester, filmmusik, svensk animerad fantasy... en mer seriös film. En svensk "Disney" med många moraliska dilemman och sociala problem att lösa, men det slutar inte så lyckligt...
Mahan, jättebra, men känns som om den behöver lite mer,, kanske är det trummor som saknas? Skulle kunna bli "dansbandsvarianten" på visan!
Jag kan helt ärligt inte säga vilken som är min favorit.. men orkestervarianten är väldigt bra då den lyfter in så mycket mer i form av bilder och landskap.
En annan sak, detta är definitivt inte min normala typ av lyssning, brukar bli mycket annat i stället, synt, metal, punk, jazz.. men "Om jag gav dig allt" måste tillstås är attraherande på ett väldigt bra sätt!
Kul att du gillar melodin. 3 versioner skulle kunna göras, men det är den föreliggande som gäller. Det märkliga är att Astis röst (och Marres) funkar till alla versionernas ljudbilder

Nu fläskar jag ju inte på med orkestern nåt oerhört utan försöker hålla den tillbaka när sång pågår på slutet, men ändå..
Tack för din analys!

Har inte hängt med på det är tråden vad gäller olika versioner så jag inte säga nåt om det, antar att den bästa är den jag lyssnar på.
Jag tycker Astis sång låter kall i soundet, saknar värme, för plåtaktig - är det reverbet?
Stråkarna vill jag mer tryck i. Vet inte vad det heter när man börjar med en attack, nu låter det tamt och utdraget (sustain?)
Behållningen är samsången Med Marre och Asti. Låter intressant ihop.
Låten som sådan är väl sådär. Kunde vart nåt som hamnat i källaren hos Simon & Garfunkel.
Man kan inte gilla allt, men sant att det påminner lite om S&G. Det heter att man spelar noter med accent (ett kort staccato när noten börjar) eller helt enkelt accentuerad not, ville ha det hela följsamt, dessutom stör det mot sången. Men du har rätt i att det skulle kunna funka i mittpartiet, fast tycker nog melodin orkestern spelar (som sedan kompar sångarna därpå) har för lite noter för att accenter skulle ge nån effekt? Jag kunde ju förstås slänga i mer noter i melodin där, då skulle de låta vettigare...

Tack för din tid!

Tror att jag har missat en del varianter här men nuvarande version verkar vara orkesterversionen som till en början kändes väldigt ordrik men Asti och Marre fixar ju det. Jag hör Mahans version som ett slags popularisering vilket väl är bra men som förtar det finlir som acke-gitarren innebär så jag tror att ni har valt rätt versionsutveckling här Med tanke på sången så kanske låten borde heta Kan du se mig. ?
Tack Eddi. Jag ville ett tag att Marre skulle sjunga "vill du se mig" när asti sjöng "kan du se mig", för att få lite duett-känsla, men den idé försvann nånstans på vägen.
Lyssnade på den senaste mixen, jisses vad jag gillade den! 
I min lyssning är det nästintill perfekt balans i stycket.
Mycket bra samarbete! 
Välkommen tebax

Tackar! Jag håller med om balansen!
Tack till allihop för tid och tankar! Och tack till Asti och Marre för ännu ett roligt (och snabbt) samarbete!

Det går undan..