Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Asti, Marre - Kan du se mig
mahan:
Tjou igen!
Nyopererad axel igår, kunde inte låta bli att testa både bas o guralir.... DET LYCKAS TROTS ALLT! :wub:
Så hoppas länken sitter bättre än armen :D
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/TEMP/DIVASTMAH.mp3[/mp3]
Trummandet får vänta nån vecka ännu, men tror inte att denna låt behöver nåt mer än detta.
ha de gött!
h. johan
Light Head:
Det är en väldigt bra melodi! Grunden är väldigt bra och förutsättningarna finns för att lyckas med kompositionen.
En tydlig sak, de flesta gillar antingen eller.
Mitt förslag är att faktiskt arrangera 3 olika versioner! Det är ju bra när man skickar iväg en demo att ha samma "hit" i flera olika versioner!!
Visan, vacker och en typisk "svensktopshit"!
Orkester, filmmusik, svensk animerad fantasy... en mer seriös film. En svensk "Disney" med många moraliska dilemman och sociala problem att lösa, men det slutar inte så lyckligt...
Mahan, jättebra, men känns som om den behöver lite mer,, kanske är det trummor som saknas? Skulle kunna bli "dansbandsvarianten" på visan!
Jag kan helt ärligt inte säga vilken som är min favorit.. men orkestervarianten är väldigt bra då den lyfter in så mycket mer i form av bilder och landskap.
En annan sak, detta är definitivt inte min normala typ av lyssning, brukar bli mycket annat i stället, synt, metal, punk, jazz.. men "Om jag gav dig allt" måste tillstås är attraherande på ett väldigt bra sätt!
egghuvud:
Gillade oresterversionen bäst. Tyckte inte den var pompös utan snarare finstämd. Möjligen krockar reverben lite där orkestern känns bommulsmjuk medans Astis röst känns lite hård. Skulle gilla att de sitter i samma rum. Vackert annars. :)
Jay Thomas:
Mahan, cudos! Gillade dina broderingar, välkommen tillbaka! :)
Harmonica mike:
Orkester verren är lysande,otroligt finstämt!
Johan räknas med minst två röster då han har flest låtar på KR :)
Bra av Johan där med gura bas..Lätta trummor på den kan också funka.Man kan ju också tänka sig att dela upp låten i första halvan med asti å pers prylar..Sen kommer resten(Johan) in.Det kan också funka.
Rysligt bra så här långt..
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida