Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Asti, Marre - Kan du se mig
Gurano:
Hejsan
Visa:
Naken och fint spelat och sjunget av er. Mahans bas sitter finemang, den tillför, tycker jag, men jag tycker nog inte att det pålagda guraplinket sitter riktigt bra i mina öron.
Orkester:
Låter skitbra, men jag tycker att enkelheten och sprödheten/nakenheten går lite förlorad
Så i mitt tycke föredrar jag visan helt klart.
Gurano
Dividend:
Tack för alla kommentarer, slängde upp en ny mix som vi alla är nöjda med.
Vill tacka mahan för hans sköna tolkning, den ligger lite mer åt country-hållet och låter bra, men för oss för långt ifrån den vis-genre vi tänker oss. Däremot kan man förstås tänka sig en pop/rock/country-tolkning med trummor och hela köret av den här? :)
Men vi bestämde oss för att köra på en finslipad orkestertolkning, med Marre på eminent feminin ingrediens.
--- Citat från: egghuvud skrivet 03.02.2012, 14:01:53 ---Gillade oresterversionen bäst. Tyckte inte den var pompös utan snarare finstämd. Möjligen krockar reverben lite där orkestern känns bommulsmjuk medans Astis röst känns lite hård. Skulle gilla att de sitter i samma rum. Vackert annars. :)
--- Slut citat ---
Kul. Tack, vi höll med och körde på orkestern. :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2012, 14:52:47 ---Orkester verren är lysande,otroligt finstämt!
Johan räknas med minst två röster då han har flest låtar på KR :)
Bra av Johan där med gura bas..Lätta trummor på den kan också funka.Man kan ju också tänka sig att dela upp låten i första halvan med asti å pers prylar..Sen kommer resten(Johan) in.Det kan också funka.
Rysligt bra så här långt..
--- Slut citat ---
Du gillar också orkesterverren :) Kul, verkar vara en majoritet för den. Och sant att en mahan-tolkning på sitt sätt, vore intresant!
--- Citat från: Gurano skrivet 03.02.2012, 15:05:23 ---Hejsan
Visa:
Naken och fint spelat och sjunget av er. Mahans bas sitter finemang, den tillför, tycker jag, men jag tycker nog inte att det pålagda guraplinket sitter riktigt bra i mina öron.
Orkester:
Låter skitbra, men jag tycker att enkelheten och sprödheten/nakenheten går lite förlorad
Så i mitt tycke föredrar jag visan helt klart.
Gurano
--- Slut citat ---
Och så kom du och förstörde glädjen :)
Slängde upp ganska förbättrad orkester nu och Marre och Asti bättre mixade (tror jag?). Men sant, att avskalat har sina fördelar också.
NY VERRE!
Tokai:
Har inte hängt med på det är tråden vad gäller olika versioner så jag inte säga nåt om det, antar att den bästa är den jag lyssnar på.
Jag tycker Astis sång låter kall i soundet, saknar värme, för plåtaktig - är det reverbet?
Stråkarna vill jag mer tryck i. Vet inte vad det heter när man börjar med en attack, nu låter det tamt och utdraget (sustain?)
Behållningen är samsången Med Marre och Asti. Låter intressant ihop.
Låten som sådan är väl sådär. Kunde vart nåt som hamnat i källaren hos Simon & Garfunkel.
Marruschkka:
Det var underbart att följa Asti i hans spår :rolleyes:
Älskar detta stycke mer och mer, och med det orkestrerade blev det så mycket större och vackrare :wub:
Tack för musiken/Marre
Eddi:
Tror att jag har missat en del varianter här men nuvarande version verkar vara orkesterversionen som till en början kändes väldigt ordrik men Asti och Marre fixar ju det. Jag hör Mahans version som ett slags popularisering vilket väl är bra men som förtar det finlir som acke-gitarren innebär så jag tror att ni har valt rätt versionsutveckling här Med tanke på sången så kanske låten borde heta Kan du se mig. ?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida