Kontrollrummet

Dividend, Asti, Marre - Kan du se mig

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Då blev vi klara!

LÅTNAMN: Kan du se mig
ARTIST/GRUPP: ADM
GENRE: folk, visa med symfoniska inslag
LÅTLÄNGD: 3:11
KOMPOSITÖR: Rosqvistarn
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Asti (sång, gitarr, text), Marre (stämma)
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 14.02.2012, 16:23:45 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Tjo lyssna på dina versioner gillar klart orkester versionen bäst,
Jag tycker du har arrat det snygg, jag skulle till och med önska att du gjorde dem orkester bitarna ennu större o fetare jag hade lite det på känn bara mer mer större större men är bara vad jag personligen tycker, annars är det jätte bra fin sång o bra spelat tummen upp mvh Emil


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Är ju "Asti/gura" fan, men nog kunde detta förstås utökas med nåt, kanske kommer jag med nåt exempel senare. Hur som helst, bägge versioner bra och bär vidare!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Jay Thomas

  • Gäst
Jag köper personligen den orkestrala versionen direkt! Varför? Visan förblir en visa men den orkestrala växer ut och blir en mäktig ljudkuliss som skulle kunna vara med i en svensk film alla gånger. :) Alltså, den orkestrala.

Visan är vacker men jag är inte riktigt kompatibel med den.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för era åsikter och lyssningar :)

De kan väl uttryckas som "3-1" till orkestern om mahan räknas som 1-1... :)

Jag är väl inne på samma spår, den är roligare att lyssna på..

Scar: Sant, orkestern ska upp, åtminstone i det instrumentala partiet!

Mahan: Välkommen åter :) Kul att de funkar!

JT: Ja, den med stråkarna är maffigare, håller med.

Tack till alla tre för lyssningar!

« Senast ändrad: 02.02.2012, 23:09:32 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou igen!
Nyopererad axel igår, kunde inte låta bli att testa både bas o guralir....  DET LYCKAS TROTS ALLT! :wub:
Så hoppas länken sitter bättre än armen  :D



[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/TEMP/DIVASTMAH.mp3[/mp3]

Trummandet får vänta nån vecka ännu, men tror inte att denna låt behöver nåt mer än detta.

ha de gött!

h.  johan
« Senast ändrad: 03.02.2012, 01:08:32 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Det är en väldigt bra melodi! Grunden är väldigt bra och förutsättningarna finns för att lyckas med kompositionen.

En tydlig sak, de flesta gillar antingen eller.

Mitt förslag är att faktiskt arrangera 3 olika versioner! Det är ju bra när man skickar iväg en demo att ha samma "hit" i flera olika versioner!!

Visan, vacker och en typisk "svensktopshit"!
Orkester, filmmusik, svensk animerad fantasy... en mer seriös film. En svensk "Disney" med många moraliska dilemman och sociala problem att lösa, men det slutar inte så lyckligt...
Mahan, jättebra, men känns som om den behöver lite mer,, kanske är det trummor som saknas? Skulle kunna bli "dansbandsvarianten" på visan!

Jag kan helt ärligt inte säga vilken som är min favorit.. men orkestervarianten är väldigt bra då den lyfter in så mycket mer i form av bilder och landskap.

En annan sak, detta är definitivt inte min normala typ av lyssning, brukar bli mycket annat i stället, synt, metal, punk, jazz.. men "Om jag gav dig allt" måste tillstås är attraherande på ett väldigt bra sätt!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Gillade oresterversionen bäst. Tyckte inte den var pompös utan snarare finstämd. Möjligen krockar reverben lite där orkestern känns bommulsmjuk medans Astis röst känns lite hård. Skulle gilla att de sitter i samma rum. Vackert annars.   :)


Jay Thomas

  • Gäst
Mahan, cudos! Gillade dina broderingar, välkommen tillbaka! :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Orkester verren är lysande,otroligt finstämt!

Johan räknas med minst två röster då han har flest låtar på KR :)

Bra av Johan där med gura bas..Lätta trummor på den kan också funka.Man kan ju också tänka sig att dela upp låten i första halvan med asti å pers prylar..Sen kommer resten(Johan) in.Det kan också funka.

Rysligt bra så här långt..

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan

Visa:
Naken och fint spelat och sjunget av er. Mahans bas sitter finemang, den tillför, tycker jag, men jag tycker nog inte att det pålagda guraplinket sitter riktigt bra i mina öron.

Orkester:
Låter skitbra, men jag tycker att enkelheten och sprödheten/nakenheten går lite förlorad

Så i mitt tycke föredrar jag visan helt klart.
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för alla kommentarer, slängde upp en ny mix som vi alla är nöjda med.
Vill tacka mahan för hans sköna tolkning, den ligger lite mer åt country-hållet och låter bra, men för oss för långt ifrån den vis-genre vi tänker oss. Däremot kan man förstås tänka sig en pop/rock/country-tolkning med trummor och hela köret av den här? :)
Men vi bestämde oss för att köra på en finslipad orkestertolkning, med Marre på eminent feminin ingrediens.

Gillade oresterversionen bäst. Tyckte inte den var pompös utan snarare finstämd. Möjligen krockar reverben lite där orkestern känns bommulsmjuk medans Astis röst känns lite hård. Skulle gilla att de sitter i samma rum. Vackert annars.   :)

Kul. Tack, vi höll med och körde på orkestern. :)

Orkester verren är lysande,otroligt finstämt!

Johan räknas med minst två röster då han har flest låtar på KR :)

Bra av Johan där med gura bas..Lätta trummor på den kan också funka.Man kan ju också tänka sig att dela upp låten i första halvan med asti å pers prylar..Sen kommer resten(Johan) in.Det kan också funka.

Rysligt bra så här långt..

Du gillar också orkesterverren :) Kul, verkar vara en majoritet för den. Och sant att en mahan-tolkning på sitt sätt, vore intresant!

Hejsan

Visa:
Naken och fint spelat och sjunget av er. Mahans bas sitter finemang, den tillför, tycker jag, men jag tycker nog inte att det pålagda guraplinket sitter riktigt bra i mina öron.

Orkester:
Låter skitbra, men jag tycker att enkelheten och sprödheten/nakenheten går lite förlorad

Så i mitt tycke föredrar jag visan helt klart.
Gurano

Och så kom du och förstörde glädjen :)
Slängde upp ganska förbättrad orkester nu och Marre och Asti bättre mixade (tror jag?). Men sant, att avskalat har sina fördelar också.

NY VERRE!



« Senast ändrad: 03.02.2012, 19:19:16 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har inte hängt med på det är tråden vad gäller olika versioner så jag inte säga nåt om det, antar att den bästa är den jag lyssnar på.
Jag tycker Astis sång låter kall i soundet, saknar värme, för plåtaktig - är det reverbet?
Stråkarna vill jag mer tryck i. Vet inte vad det heter när man börjar med en attack, nu låter det tamt och utdraget (sustain?)
Behållningen är samsången Med Marre och Asti. Låter intressant ihop.
Låten som sådan är väl sådär. Kunde vart nåt som hamnat i källaren hos Simon & Garfunkel.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det var underbart att följa Asti i hans spår :rolleyes:

Älskar detta stycke mer och mer, och med det orkestrerade blev det så mycket större och vackrare :wub:

Tack för musiken/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tror att jag har missat en del varianter här men nuvarande version verkar vara orkesterversionen som till en början kändes väldigt ordrik men Asti och Marre fixar ju det. Jag hör Mahans version som ett slags popularisering vilket väl är bra men som förtar det finlir som acke-gitarren innebär så jag tror att ni har valt rätt versionsutveckling här Med tanke på sången så kanske låten borde heta Kan du se mig. ?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Lyssnade på den senaste mixen, jisses vad jag gillade den! :)
I min lyssning är det nästintill perfekt balans i stycket. :) Mycket bra samarbete! :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tror att jag har missat en del varianter här men nuvarande version verkar vara orkesterversionen som till en början kändes väldigt ordrik men Asti och Marre fixar ju det. Jag hör Mahans version som ett slags popularisering vilket väl är bra men som förtar det finlir som acke-gitarren innebär så jag tror att ni har valt rätt versionsutveckling här Med tanke på sången så kanske låten borde heta Kan du se mig. ?
För mig är den orkestrala versionen den bästa och rätta!
Tänkte mig väl också att den skulle heta "Kan du se mig", men glömde nog meddela detta
till Per, så han valde att kalla den "Om jag gav dig allt".  :) Tycker inte det har någon större betydelse...
/Asti t.f. glömsk betydelsebedömare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det var underbart att följa Asti i hans spår :rolleyes:

Älskar detta stycke mer och mer, och med det orkestrerade blev det så mycket större och vackrare :wub:

Tack för musiken/Marre

Marre, du ska inte underskatta din egen insats! Du har ett uttrycksfullt sångsätt och har en förmåga
att hitta stämmor som inte bara är en direkt andrastämma till min sång rakt av!  Tycker också att våra röster funkar bra ihop!
Håller med dig om att den orkestrerade versionen tillför en ny dimension till låten och lyfter den mot slutet!
Väldigt inspirerande och roliga samarbeten med dig och Per!  :wub:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Då var denna klar och jag har övergått till mitt nya musikaliska projekt att tills ikväll kunna tvåhändigt spela Visa från utanmyra på piano  :rolleyes: Min "lärare" säger att det är omöjligt, men det tror inte jag på  :rolleyes:

Ok, ska börja att svara LH och några andra längre bak som jag glömde svara förra gången jag skrev:

Mahan, cudos! Gillade dina broderingar, välkommen tillbaka! :)

Ja, mahans verre skulle kunna utvecklas till nåt riktigt intressant. Eller försvann han igen? :)
Tack för kommentar!
Det är en väldigt bra melodi! Grunden är väldigt bra och förutsättningarna finns för att lyckas med kompositionen.

En tydlig sak, de flesta gillar antingen eller.

Mitt förslag är att faktiskt arrangera 3 olika versioner! Det är ju bra när man skickar iväg en demo att ha samma "hit" i flera olika versioner!!

Visan, vacker och en typisk "svensktopshit"!
Orkester, filmmusik, svensk animerad fantasy... en mer seriös film. En svensk "Disney" med många moraliska dilemman och sociala problem att lösa, men det slutar inte så lyckligt...
Mahan, jättebra, men känns som om den behöver lite mer,, kanske är det trummor som saknas? Skulle kunna bli "dansbandsvarianten" på visan!

Jag kan helt ärligt inte säga vilken som är min favorit.. men orkestervarianten är väldigt bra då den lyfter in så mycket mer i form av bilder och landskap.

En annan sak, detta är definitivt inte min normala typ av lyssning, brukar bli mycket annat i stället, synt, metal, punk, jazz.. men "Om jag gav dig allt" måste tillstås är attraherande på ett väldigt bra sätt!

Kul att du gillar melodin. 3 versioner skulle kunna göras, men det är den föreliggande som gäller. Det märkliga är att Astis röst (och Marres) funkar till alla versionernas ljudbilder :) Nu fläskar jag ju inte på med orkestern nåt oerhört utan försöker hålla den tillbaka när sång pågår på slutet, men ändå..

Tack för din analys! :)

Har inte hängt med på det är tråden vad gäller olika versioner så jag inte säga nåt om det, antar att den bästa är den jag lyssnar på.
Jag tycker Astis sång låter kall i soundet, saknar värme, för plåtaktig - är det reverbet?
Stråkarna vill jag mer tryck i. Vet inte vad det heter när man börjar med en attack, nu låter det tamt och utdraget (sustain?)
Behållningen är samsången Med Marre och Asti. Låter intressant ihop.
Låten som sådan är väl sådär. Kunde vart nåt som hamnat i källaren hos Simon & Garfunkel.

Man kan inte gilla allt, men sant att det påminner lite om S&G. Det heter att man spelar noter med accent (ett kort staccato när noten börjar) eller helt enkelt accentuerad not, ville ha det hela följsamt, dessutom stör det mot sången. Men du har rätt i att det skulle kunna funka i mittpartiet, fast tycker nog melodin orkestern spelar (som sedan kompar sångarna därpå) har för lite noter för att accenter skulle ge nån effekt? Jag kunde ju förstås slänga i mer noter i melodin där, då skulle de låta vettigare... :)
Tack för din tid! :)

Tror att jag har missat en del varianter här men nuvarande version verkar vara orkesterversionen som till en början kändes väldigt ordrik men Asti och Marre fixar ju det. Jag hör Mahans version som ett slags popularisering vilket väl är bra men som förtar det finlir som acke-gitarren innebär så jag tror att ni har valt rätt versionsutveckling här Med tanke på sången så kanske låten borde heta Kan du se mig. ?

Tack Eddi. Jag ville ett tag att Marre skulle sjunga "vill du se mig" när asti sjöng "kan du se mig", för att få lite duett-känsla, men den idé försvann nånstans på vägen.

Lyssnade på den senaste mixen, jisses vad jag gillade den! :)
I min lyssning är det nästintill perfekt balans i stycket. :) Mycket bra samarbete! :)

Välkommen tebax :) Tackar! Jag håller med om balansen!


Tack till allihop för tid och tankar! Och tack till Asti och Marre för ännu ett roligt (och snabbt) samarbete! :) Det går undan..

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det var underbart att följa Asti i hans spår :rolleyes:

Älskar detta stycke mer och mer, och med det orkestrerade blev det så mycket större och vackrare :wub:

Tack för musiken/Marre

Marre, du ska inte underskatta din egen insats! Du har ett uttrycksfullt sångsätt och har en förmåga
att hitta stämmor som inte bara är en direkt andrastämma till min sång rakt av!  Tycker också att våra röster funkar bra ihop!
Håller med dig om att den orkestrerade versionen tillför en ny dimension till låten och lyfter den mot slutet!
Väldigt inspirerande och roliga samarbeten med dig och Per!  :wub:
/Asti

Jag håller med, jätteroligt collab :wub:

Lyssnade på den senaste mixen, jisses vad jag gillade den! :)
I min lyssning är det nästintill perfekt balans i stycket. :) Mycket bra samarbete! :)

Tack J.T, jag är verkligen förtjust i denna orkestrerade version, det blir som att en blomma slår ut, sakta men säkert  :rolleyes:

Tror att jag har missat en del varianter här men nuvarande version verkar vara orkesterversionen som till en början kändes väldigt ordrik men Asti och Marre fixar ju det. Jag hör Mahans version som ett slags popularisering vilket väl är bra men som förtar det finlir som acke-gitarren innebär så jag tror att ni har valt rätt versionsutveckling här Med tanke på sången så kanske låten borde heta Kan du se mig. ?

Tack Eddi, jag håller med, även om man kan göra olika versioner som visats på, men den här känns mest rätt just nu :)

Har inte hängt med på det är tråden vad gäller olika versioner så jag inte säga nåt om det, antar att den bästa är den jag lyssnar på.
Jag tycker Astis sång låter kall i soundet, saknar värme, för plåtaktig - är det reverbet?
Stråkarna vill jag mer tryck i. Vet inte vad det heter när man börjar med en attack, nu låter det tamt och utdraget (sustain?)
Behållningen är samsången Med Marre och Asti. Låter intressant ihop.
Låten som sådan är väl sådär. Kunde vart nåt som hamnat i källaren hos Simon & Garfunkel.

Tack Tokai för dina fina ord ang. sång från Asti och mej :) Men jag håller inte riktigt med, jag gillar den här lite knastriga närheten i Astis röst och gitarr, det blir så verkligt och sen denna symfoni på det, gör en fantastisk kontrast.

Per, du har återigen skapat ett stycke fantastisk musik; jätteroligt att vara med här :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har inte följt denna tråd (och ingen annan heller för den delen), men gillar den version som nu finns här.. Astis ljuva sång är klockren.. Mahan ger också låten ett lyft kan jag tycka..
Lite dubbla baskaggar & distade gitarrer på detta så laddar jag ner den....

Bra jobbat av alla inblandade!!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tjou igen!
Nyopererad axel igår, kunde inte låta bli att testa både bas o guralir....  DET LYCKAS TROTS ALLT! :wub:
Så hoppas länken sitter bättre än armen  :D
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/TEMP/DIVASTMAH.mp3[/mp3]
Trummandet får vänta nån vecka ännu, men tror inte att denna låt behöver nåt mer än detta.
ha de gött!
h.  johan
Höll på att glömma bort att tacka dig för ditt förslag till utveckling!
Vi borde kanske varit lite tydligare med att vi var ute efter synpunkter på vilken
version vi skulle färdigställa - visan eller den mer orkestrerade.
Vi hade nog aldrig funderat över elgitarr och elbas, utan det skulle vara en akustisk version,
med antingen bara sång, gitarrer och cello eller en mer orkestral med även stråkar och horn.
Men hur som helst - tack för ditt förslag! Skönt att du kan lira igen efter operationen!  :)
Ha det gött själv!  :)
/Asti t.f. Götteborgare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Suveränt !!!!


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
text,arr,gitarr och stämma,mix - allt låter proffsigt och smälter ihop till en skön sång
som fungerar !!!! ni gör verkligt bra colabs och här har ni hittat varandra !!!!!

till ännu en fin låt med fina insatser av alla inblandade !!


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jävligt härligt att du tycker om det vi gjort så mycket! :D

Ha en bra vecka pxm!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Som nämnts, det låter proffsigt! Något mycket reverb på sången? Kanske inte för mycket utan lite för stort "rum"?

Kring 110 så tappar jag bort rythmen lite från gitarren, men den återkommer :-) Vet inte om det är delayet som spökar till det lite?

Riktigt bra jobbat och imponerande ko-åpp!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mums så mjukt och skönt samarbete. Har inte hört tidigare. Härliga insatser från alla inblandade.
Vid 160 kunde lead och kör vara lite mer tajt men i helheten är det inget man tänker på egentligen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Som nämnts, det låter proffsigt! Något mycket reverb på sången? Kanske inte för mycket utan lite för stort "rum"?

Kring 110 så tappar jag bort rythmen lite från gitarren, men den återkommer :-) Vet inte om det är delayet som spökar till det lite?

Riktigt bra jobbat och imponerande ko-åpp!
Är också lite fundersam på om det inte skulle varit lite mindre reverb på sången,
åtminstone i början......
Ska kolla det där med gitarrerna runt 110!
Tack för tipset!
/Asti t.f. kolla-boratör
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är som jag har klippt till gitarrspåret så att två plonk som båda låg lite fel åt motsatt håll, hamnade bredvid varandra. (Om vi snackar om samma ställe?)
Upplevde det inte själv som störande... Reverbet ja, kan minska det ytterligare i början av låten, sen tycker jag vi slänger över den här till färdiga?

 
Mums så mjukt och skönt samarbete. Har inte hört tidigare. Härliga insatser från alla inblandade.
Vid 160 kunde lead och kör vara lite mer tajt men i helheten är det inget man tänker på egentligen.

Hej, kul att du gillar!
Märker inte av nån otajthet själv, menar du nån otajthet som kan fixas till i mixen eller?

Tack för lyssningar Max och LH!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Light Head - Kan inte höra att gitarren faller ur rytmen vid 110....kanske är som du säger något reverb-/delayrelaterat....?
MaxB - Håller med om att det är lite otajt runt 160, men tycker inte det stör speciellt.
Div - Klipper du in plonk i mina gitarrspår???  :D
/Asti t.f. svamlare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag kör väl en liten kommentar här.  :)

Till att börja med ett jäkligt bra co-lab. Smakfullt och en bra melodi som sätter sig kvickt. Snyggt stråkarr och gitarr och formidabla röster. Hör att Astis röst krockar frekvensmässigt med ackeguran på några ställen där det bumlar till, kanske värt att kolla upp (kanske räcker med att eq:a reverbet på sången?). Personligen skulle jag dock vilja ha torrare sång, tycker det passar bättre i i sådana här smakfulla arrangemang. Därav ser jag heller ingen poäng med att Marre ligger ännu längre bak i mixen än Asti. Tycker att hennes stämma borde ligga klistrad mot Astis. (lite som stämmorna i Robbie Williams & Nicole Kidmans version av "Something Stupid). Vid lyssning i lurar så hör jag också att Marres röst lutar åt höger, anar en dub (eller 3:e stämma?) som ligger i vänstra men den väger inte upp känslan av att det lutar åt höger.

Inte mycket andra tips eller klagomål att komma med  ;) Vackert som få  :wub:

Micke
« Senast ändrad: 09.02.2012, 22:27:15 by jonnerstone »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för tankar :). Jag fixar de här grejerna så fort jag får möjlighet! REverb/delay noterat (riktat till både Asti och J.)
Jag gör en Robbie/Nicole-tolkning av den här och slänger upp.

Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag kör väl en liten kommentar här.  :)

Till att börja med ett jäkligt bra co-lab. Smakfullt och en bra melodi som sätter sig kvickt. Snyggt stråkarr och gitarr och formidabla röster. Hör att Astis röst krockar frekvensmässigt med ackeguran på några ställen där det bumlar till, kanske värt att kolla upp (kanske räcker med att eq:a reverbet på sången?). Personligen skulle jag dock vilja ha torrare sång, tycker det passar bättre i i sådana här smakfulla arrangemang. Därav ser jag heller ingen poäng med att Marre ligger ännu längre bak i mixen än Asti. Tycker att hennes stämma borde ligga klistrad mot Astis. (lite som stämmorna i Robbie Williams & Nicole Kidmans version av "Something Stupid). Vid lyssning i lurar så hör jag också att Marres röst lutar åt höger, anar en dub (eller 3:e stämma?) som ligger i vänstra men den väger inte upp känslan av att det lutar åt höger.

Inte mycket andra tips eller klagomål att komma med  ;) Vackert som få  :wub:

Micke

Tack för vettiga synpunkter Jonnerstone, jag hålller med dej oxå, om en aningens torrare lead-sång att det kanske ska vara mer av en duett på just den här låten då :)

Per får testa vidare, spännande här med utvecklingen av den :D

En kanon-låt du gjort här Per :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan