Forum > Demolåtar

Vikingar, Techno och Thomas Alva Edison

<< < (2/5) > >>

Jay Thomas:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.02.2012, 17:18:01 ---Ja inro och avslutningsblåset är skönt. Låter kraftfullt med trummorna som assisterar.

--- Slut citat ---

Tack MaxB! :)

Och för dig och HM kommer här:

http://soundcloud.com/busstop18/we-are-the-vikings

Dividend:
Vad är det för horn?

Låter som en berättelse, en story som utvecklar sig under de få minuter låten varar. Nu är inte det nåt ovanligt med dina låtar, men här är det extra tydligt att du borde göra ett bildcollage från skärgården eller på elektroniska grunkor eller spattiga katter eller nåt :)

Jättetrevligt sammansatt!

Jay Thomas:

--- Citat från: Dividend skrivet 02.02.2012, 21:20:55 ---Vad är det för horn?

Låter som en berättelse, en story som utvecklar sig under de få minuter låten varar. Nu är inte det nåt ovanligt med dina låtar, men här är det extra tydligt att du borde göra ett bildcollage från skärgården eller på elektroniska grunkor eller spattiga katter eller nåt :)

Jättetrevligt sammansatt!

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :) Kul med berättelseassociationen! Hornet är något slags "ancient horn" from Omnisphere.

egghuvud:
Hmm jo det är kompetent. Fast ibland funderar jag på vad som skiljer det från all annan sådan här musik? Var är ditt renodlade musikaliska språk? Titeln var ju avgjort det som sög in mig och jag väntade nästan på att det skulle vara som en historia men jag vet inte om den kom. Ett par av temana är lysande t ex. den där knorriga lite atonala delen vid 1.14. Men sedan blir det lite transportsträcka också. Jag menar inte att det måste hända något hela tiden, snarare tvärt om eftersom det känns mer som att det i så fall bara blir att rada upp syntljud efter varandra. Jag saknar nog några starka melodier som hänger kvar efter lyssningen. Skulle vara kul om du kuinder renodla det någon gång. Allt det andra tycks sitta på plats, jag menar produktionen och ljudvalen och trumbeat och allt det där kan du verkligen bra. Så jag saknar bara det sista som skiljer det från alla annan hemmagjord elektronika.  :)

hoppas inte du tog illa vid dig ibland kanske jag uttrycker mig lite så att folk tycker jag är snobbig och sådär.  :)

Jay Thomas:

--- Citat från: egghuvud skrivet 03.02.2012, 09:56:22 ---Hmm jo det är kompetent. Fast ibland funderar jag på vad som skiljer det från all annan sådan här musik? Var är ditt renodlade musikaliska språk? Titeln var ju avgjort det som sög in mig och jag väntade nästan på att det skulle vara som en historia men jag vet inte om den kom. Ett par av temana är lysande t ex. den där knorriga lite atonala delen vid 1.14. Men sedan blir det lite transportsträcka också. Jag menar inte att det måste hända något hela tiden, snarare tvärt om eftersom det känns mer som att det i så fall bara blir att rada upp syntljud efter varandra. Jag saknar nog några starka melodier som hänger kvar efter lyssningen. Skulle vara kul om du kuinder renodla det någon gång. Allt det andra tycks sitta på plats, jag menar produktionen och ljudvalen och trumbeat och allt det där kan du verkligen bra. Så jag saknar bara det sista som skiljer det från alla annan hemmagjord elektronika.  :)

hoppas inte du tog illa vid dig ibland kanske jag uttrycker mig lite så att folk tycker jag är snobbig och sådär.  :)

--- Slut citat ---

Tack egghuvud! :)
Ingen fara, du satte bara huvudet på spiken i det jag faktiskt inte kan skriva melodier. Har försökt och lyckats någon gång men oftast blir det inget bra. Däremot är jag en hejare på bakgrunder, harmonier och komp så det blir mest det jag sätter ihop. Jag brukar behöva samarbete med en "melody-maker" för att det ska bli bra men det är inte alltför ofta det händer. Tiden räcker inte heller till alltid.
En utmaning under 2012 att faktiskt hitta ett sätt att skriva fängslande melodier. Med tanke på att mina alster tar mindre en timme från idé till färdiga (utan melodi) så kanske det finns hopp...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion