Forum > Demolåtar
Vikingar, Techno och Thomas Alva Edison
Jay Thomas:
I en salig blandning.
http://soundcloud.com/busstop18/andiamo
En varning dock! Ta det lugnt med volymen då det är basrikt och ganska mycket energi i de lägre frekvenserna!!!
Harmonica mike:
Bra med varningen där..
Oftast så sitter jag med lurar då jag skall lyssna och glömmer att sänka mellan låtarna..Obehagligt mellan varven..
Den här då:
Gillade introt oerhört..en ylande äkta viking där - hade varit grymt.Sen blev det lite mer techno/olika stilar,inte fel det heller.Men det första där,grymt..
Oj,där kom det temat/hornet igen häftigt - men vad faen - där tog det slut!
Snipp snapp slut..så kan det gå.Asläckert horn där JT,utveckla mot vikinga feeling vore fetgrymt..hur nu det kan låta..?
Hittar du nåt så kanske jag kan bidra med nåt..men lovar inget.Testar dock gärna.
Mike
bjurte:
Skit sköna synthar du fått till här,man kan ju undra vad du använder för några??
Gillar den avkopplande stämningen..
Jay Thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.02.2012, 11:46:54 ---Bra med varningen där..
Oftast så sitter jag med lurar då jag skall lyssna och glömmer att sänka mellan låtarna..Obehagligt mellan varven..
Den här då:
Gillade introt oerhört..en ylande äkta viking där - hade varit grymt.Sen blev det lite mer techno/olika stilar,inte fel det heller.Men det första där,grymt..
Oj,där kom det temat/hornet igen häftigt - men vad faen - där tog det slut!
Snipp snapp slut..så kan det gå.Asläckert horn där JT,utveckla mot vikinga feeling vore fetgrymt..hur nu det kan låta..?
Hittar du nåt så kanske jag kan bidra med nåt..men lovar inget.Testar dock gärna.
Mike
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och återkoppling Mike! :)
Ska vart den tar vägen, kanske ingenstans men jag får fundra lite.
Kanske ersätter en av leadsyntarna med ett vikingahorn istället?
Hade även tänkte sång bitvis på denna a la Ronja, ska bara skriva en text först.... ;)
--- Citat från: bjurte skrivet 02.02.2012, 13:30:40 ---Skit sköna synthar du fått till här,man kan ju undra vad du använder för några??
Gillar den avkopplande stämningen..
--- Slut citat ---
Tack Bjurte! :)
Det är ju då några stycken och de är;
* Omnisphere
* Trilian
* Stylus RMX
* A1
* Embracer
* East West Symphonic Choirs
* Massive
* Magnus Choir
MaxB:
Ja inro och avslutningsblåset är skönt. Låter kraftfullt med trummorna som assisterar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida