Gud vad jag älskar KR

Först:
Ja det är ett tag sedan jag var i inspelningsbranschen så det känns lite rostigt.Bytt miljö för inspelning och flytten har påverkat mina grejor negativt.Dels annat rum att mixa i sen har jag fått nåt knas på sånginspelnings kedjan..Ett svagt digitalknäpp som är mycket frustrerande.Prylarna har ju stått ett tag,men det skall ju inte ha nån betydelse..Nyare dator också..Misstänker nåt med mixen,en gammal trotjänare som det blir svårt att skiljas från,Mackie..Nåväl..
Mastering med syfte att öka trycket har jag aldrig brytt mig om,det får andra göra.Men på denna så gjorde jag ett försök,tveksamt om det blev så lyckat.Lättar nog lite där.Lite vassa guror kan jag tycka också samt lite mer bas - Tack Eddi

#################
Per:
Tack för lyssningen och tycket,vi är stolta,och du är gärna välkommen åter för sågning eller bara digga

Pxm:
Ja soundet blev lite fräckt på denna.Låten driver på fint tack vare Göran,och jag tackar för sångtycket - sånt värmer en ärrad bluessjäl gott
Eddi:
Gott ya

Asti:
Ja Eddi började ju med bastycket..Litet internskämt mellan honom å mig.Kul att du hakade på där

Fast ni har nog en poäng i allafall..hmm..Kul att du gillade det,det värmer
Maxb:
Botten ja..Skall se över det och lätta lite på mastern,pumprisk med nuvarande tryck om jag ökar basregistret..Farligt nära nu..Kul att du gillade denna korta rock dänga
Eddi 2:
Ja jag kryper till korset Eddi,det saknas lite bastryck.Lite för hårt mastrat dock för det.Pumpandet ligger farligt nära här,så en lättning där och mer bas får det bli.Som jag sa i nån tråd:"Man måste ha lite tur också"

Riden,helt riktigt.Göran hade låten som instrumental först.Jag fick midifilen på trummorna och tänkte först lägga den på highaten under sången,men låten har ju bara sång - nästan.Sen tyckte jag att det blev rätt fräckt med ride liret.Det är ju bra programmerat..Sen gillar jag frekvensområdet från riden,mixen behövde nått vasst i toppen..Gurorna ligger närmast och skulle nog tjäna lite på en kapning av det allra högsta,men det är en annan fundering.
Solo,ja jag lirade in ett kort hammond där i början.Ett längre hade nog varit perrens och exakt där vid 120 på kr spelaren..Ett stick i halvtempo var jag också inne på men men,det får bli på nästa.Nu är det rockenroll hela vägen liksom,körerna - extra tack där Eddi

Sen var det inte så svårt att sjunga till det här,Göran har gjort ett gott jobb.
Eq Micke:
Den tackar jag för Micke

Det var kul att yla till denna rockiga grund.Jo en tjej kör som sjunger "When the night fall" hade varit mumma..Och blås!
Ett längre stick i halvtempo och ett solo signerat Tony Monaco(kolla på spotify)på orgeln efter sticket - och vi hade lyft ytterligare.Wernis är väl den som hanterar hammond bäst här på KR så det är ju möjligt iofs om han vill lira..Bra tips om blåset..faen,nu fick man ideer..Vi får se hur vi gör,det här kräver en funderare helt klart.
Maria:
Den tackar vi för.Jo han har nåt denne Gurano,flink i fingrarna och ett rockigt tema i sina alster som jag gillar.Lite åt JJ Cale,fast på speed

################
Det var väl alla då så här långt - jätte tack från mig och Göran för kommentarer och feedback.Göran skriver nog också och tackar så det blir många bumpar

Mike