Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Gurano - When the night fall

<< < (5/5)

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 02.02.2012, 19:53:05 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 02.02.2012, 13:43:40 ---Fn vilket ös pöjkar,älskar denna låt,HM:s sång påminner lite om mina gammla favvisar,The Creeps..
Groovy.

--- Slut citat ---
Creeps var en av mina favvisar också när det begav sig - hela den plattan "blue tomato" tycker jag funkar skitbra fortfarande fast man inte lyssnar så ofta på det längre.

--- Slut citat ---

Bra gung i er låt! Och basisten i Creeps har en sån skön bas som jag hade i 15 års-åldern men idiotiskt nog sålde.

Tokai:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.02.2012, 15:08:52 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 03.02.2012, 20:18:45 ---Cymbalspelet känns helt rätt, raka halvtakter och på vissa ställen mer varierat.
Strukturen på låten blev jag först inte riktigt klok på. Var tvungen att ta fram guran och spela med.
Trodde det var fler ackord men i huvudsak bara E och D + A ibland. Smart! Skillnaden mellan vers och refr känns fortfarande lite oklart. Men så kan det väl också vara.
Bra sväng är det och mr Harmonica mike - skönt att höra dig igen, bluesmannen!
Läste eq:s tips ang blås. Visst vore kul att testa, men lätt att det blir nåt klicheaktigt som snarare försämrar låten. Brass kräver lite eget utrymme, lite hål att stoppa in fräcka riff. Det finns några såna ställen i låten tror jag. Ska prova men lovar inget.

--- Slut citat ---
Tack Staffan,jag blev varm i själen i går kväll då jag läste detta..
Blåset,ja det vore kul om du ville prova.Säg till om du vill ha mutade guror eller nåt annat mutat för större "blåsutrymme"..
Som du säger så vet vi ju inte om det passar,men det är definitivt värt en test om du vill.Mixen är rätt mättad i nuvarnade tappning,något hårt mastrad och det blir inte så lätt att foga in nåt..Fixar det snabbt om du vill göra ett försök med blås arr..
Jag och Göran/Gurano har fler på gång och lagt den här för mogning,det vi funderar på är stick/solo samt blås och tjej körer..Typ för fulländning..

Mike

--- Slut citat ---

I vilket tempo (bpm) går låten?
Vad gäller muta så är det nog - hör och häpna - i så fall sången. Långa brasstoner är inga problem, men med småriff måste det finnas plats mellan sånginsatserna. Just nu finns det inte så många. Ingenting får störa sången, där måste banan vara ren. Och det gäller alla instrument som lägger fills, det är min uppfattning.
Glömde också påpeka att jag tycker sången kommer in för snabbt i låten. Början borde presentera alla instrument, inkl blås för att sen droppa tillbaka lite när sången kommer in.

Dividend:
Håller med Tokai.

Kan bli bra det här.

Jocke:
Oj, nu tog den slut och jag vaknade upp och märkte att jag inte alls befann mig I Austin, Texas...  B)

Gurano:

--- Citat från: Jocke skrivet 06.02.2012, 15:23:24 ---Oj, nu tog den slut och jag vaknade upp och märkte att jag inte alls befann mig I Austin, Texas...  B)

--- Slut citat ---
Jag tar det som att du diggar :D
Du får sätta den på loop så tar den aldrig slut ;)

Tackar
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion