Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Gurano - When the night fall

<< < (4/5) > >>

Harmonica mike:
Oj,missade lite kommentarer - sorry.Men vi har redan sparkat igång med uppföljaren till denna :)

aROCKER:

Virveln,ja det är ez-drummer..Vintage kitet - "The real stuff" hade suttit som en räkmössa här.
Ja det är lite reverb,inget på mastern.Onödigt mycket på körerna å gurorna möjligen..Leaden har en liten dos också för att "hänga"med i klubben..
Kul att du gillade detta,det glädjer oss."Dire Straits på steroider" :D Jag brukar säga att Guranos låtar låter lite JJ Cale på speed..Got your point there..
Den skarpörade kan höra ett fruktansvärt enerverande digital knäpp..Sångfilen låter "infekterad"..Aldrig haft det problemet tidigare - spårar källan - men utan framgång så här långt..Kvar att utesluta,micken eller Mackie mixern - hemska tanke.

Fuzzen:
Jo jag ylar å skriver text.Så det blir en 50/50 av det hela..Lättare med stim då.Sen har jag petat in ett par synkoper på virveln så jag skall ha lite av trummisen också  :lol: skämtar där
Solo,ja..stick strax före..genomtänkt..sen HAMMOND/GURA(testade munspel men nej) röj 30sek cirkus..Då landar vi på en normal låtlängd.BLÅÅÅÅS! Tjej körer på "When the night fall"..Jizes,now we are talking  fuzzen :)
Sidofråga:Vad har du för lyssning? Tänker på den muddiga ljudbilden,övervägande basiga lyssningar här hos mig.Jag misstänker att det är reverben som ställer till det samt mitt hårda masteringstryck..Gjorde en amatör mastering - inte mitt bord - så det kan vara muddet du hör.Kommer att lätta lite där och ge basen en aning mer botten.Ska också skära en liten liten topp ur gurorna,till förmån för riden..Kul att du gillade det och tack för betyget :)

bjurte:
Ja nu blev vi glada :) Han har ju en bra pipa sångaren i the creeps,diggade också den här då det begav sig..Kul att du gillar det vi gjort,sånt glädjer.

##########################

Stort tack till er alla tre för kommentarerna

Mike/Göran

Fuzzbub:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2012, 08:15:04 ---

Fuzzen:
Jo jag ylar å skriver text.Så det blir en 50/50 av det hela..Lättare med stim då.Sen har jag petat in ett par synkoper på virveln så jag skall ha lite av trummisen också  :lol: skämtar där
Solo,ja..stick strax före..genomtänkt..sen HAMMOND/GURA(testade munspel men nej) röj 30sek cirkus..Då landar vi på en normal låtlängd.BLÅÅÅÅS! Tjej körer på "When the night fall"..Jizes,now we are talking  fuzzen :)

Sidofråga:Vad har du för lyssning? Tänker på den muddiga ljudbilden,övervägande basiga lyssningar här hos mig.Jag misstänker att det är reverben som ställer till det samt mitt hårda masteringstryck..Gjorde en amatör mastering - inte mitt bord - så det kan vara muddet du hör.Kommer att lätta lite där och ge basen en aning mer botten.Ska också skära en liten liten topp ur gurorna,till förmån för riden..Kul att du gillade det och tack för betyget :)

--- Slut citat ---

Njao alltså det är kanske en petitess bara och jag vet inte om det är själva djupbasen eller om det är basens lösa E-sträng men det fladdrar som lite då den ligger på. 
Det inte för mycket bas dock vill jag poängtera men kanske en eq-grej.  Nu tyckte jag det var lite mycket drag i det övre mellanregistret också helt plötsligt, så lyssna inte på mig!   :D    Det är bra detta!   /Fuzz

Jay Thomas:
The Diddleys! :)
Jäklar vad benen rörde sig under skrivbordet till denna! :) Kan inget annat skriva än att jag fullkontaktsdiggar!  :D

Tokai:
Cymbalspelet känns helt rätt, raka halvtakter och på vissa ställen mer varierat.
Strukturen på låten blev jag först inte riktigt klok på. Var tvungen att ta fram guran och spela med.
Trodde det var fler ackord men i huvudsak bara E och D + A ibland. Smart! Skillnaden mellan vers och refr känns fortfarande lite oklart. Men så kan det väl också vara.
Bra sväng är det och mr Harmonica mike - skönt att höra dig igen, bluesmannen!
Läste eq:s tips ang blås. Visst vore kul att testa, men lätt att det blir nåt klicheaktigt som snarare försämrar låten. Brass kräver lite eget utrymme, lite hål att stoppa in fräcka riff. Det finns några såna ställen i låten tror jag. Ska prova men lovar inget.

Harmonica mike:

--- Citat från: Tokai skrivet 03.02.2012, 20:18:45 ---Cymbalspelet känns helt rätt, raka halvtakter och på vissa ställen mer varierat.
Strukturen på låten blev jag först inte riktigt klok på. Var tvungen att ta fram guran och spela med.
Trodde det var fler ackord men i huvudsak bara E och D + A ibland. Smart! Skillnaden mellan vers och refr känns fortfarande lite oklart. Men så kan det väl också vara.
Bra sväng är det och mr Harmonica mike - skönt att höra dig igen, bluesmannen!
Läste eq:s tips ang blås. Visst vore kul att testa, men lätt att det blir nåt klicheaktigt som snarare försämrar låten. Brass kräver lite eget utrymme, lite hål att stoppa in fräcka riff. Det finns några såna ställen i låten tror jag. Ska prova men lovar inget.

--- Slut citat ---
Tack Staffan,jag blev varm i själen i går kväll då jag läste detta..
Blåset,ja det vore kul om du ville prova.Säg till om du vill ha mutade guror eller nåt annat mutat för större "blåsutrymme"..
Som du säger så vet vi ju inte om det passar,men det är definitivt värt en test om du vill.Mixen är rätt mättad i nuvarnade tappning,något hårt mastrad och det blir inte så lätt att foga in nåt..Fixar det snabbt om du vill göra ett försök med blås arr..
Jag och Göran/Gurano har fler på gång och lagt den här för mogning,det vi funderar på är stick/solo samt blås och tjej körer..Typ för fulländning..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion