Forum > Demolåtar
Gurano - Januarilåt
Gurano:
Hejsan
Denna har följt mig några veckor nu - är det skit i era öron?
Vad kan göras bättre - annorlunda?
Den kan te sig lite enformig men tanken är nog att sång eller annat ska till och förgylla bilden?
/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/FunkyGuranoRockstyle_bpm110.mp3[/mp3]
Eddi:
Jag ser framför mig en rosalila pryl som påminner om en månlandare som utgör pjäsen i ett dataspel som tar sig fram genom enslingrig väg i entity. Bra
pxm:
Nej-det är inte skit-tvärtom
Några tankar från mig och vad jag skulle ha gjort:
Det kan bli ett skönt ostinato eller vamp att spela solo över i ett längre stycke.
Om du kan bygga in det i en redan befintlig låt av samma takt och tonart.
Leadgitarren är skön och spelad jävligt bra men jag väntar hela tiden på att den skall
"komma igång"någonstans av mitten av stycket för att sedan återgå till riffet igen mot slutet.
För du har rätt-enbart som ett groove så fattas det något.
Är imponerad av ditt shyssta sound och dina fina riff.
Rent musikaliskt så tycker jag att vampen är suverän och mixningsmässigt låter det bra.
Välgjort och välspelat.
Är det du som lirar bas och klav. också och programmerat trummorna ???
Shysst - du är verkligen musik.
Jag brukar behöva hjälp för att arra mina vamp -har bra ideer men när jag gör allt själv låter det mesta för djävligt och rörigt.
Men här händer det mycket och intresset hålls uppe i (jag kallar det..)vampen, utan att bli rörigt och allt flyter
i shysst harmoni. Spännande...
Testa att ta en av dina låtar i samma tonart och klick (bmp) och bygg in det här i.
Och gnissla loss ett solo i mitten av vampen med det där sköna soundet du har i guran och avsluta med
det där sköna riffet några ggr..Skulle nog bli kanon.....
Men, som sagt, det är bara mina tankar och jag vill gärna ha gnissel och ostinaton. Är gitarrfixerad och älskar improvisationer..Anser det vara höjdpunkten i låten och tar mig mer än refräng med bra hook.. Det är vad jag skulle gjort om jag hade kunnat komponera så och skulle använda det..
mvh
Gurano:
Eddi: Rosalila!!!! du e färgblind Eddi :D
Hehe kul att du tycker det är bra.
pxm: Tackar kul att du tycker att det är bra - Jo jag spelar instrumenten själv (trummor är programmerade men alla stränginstrument spelar jag själv.
Du har helt rätt i att det behövs något mera, för som den är nu blir den lite tjatig. Kanske lägger jag på något solo, men jag har lämnat plats för sång för de som vill ge den en chans, helt enkelt. Men i brist på röst kan man ju alltid spela en slinga på guran!
OBS: Nu skruvade jag till synthen lite mer än i den tidigare verren - blev det för mycket (låter skönt i mina öron, men man blir lätt hemmablind)
Gurano
Harmonica mike:
Lugna dig nu kompis,en låt i taget :)
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida