Och just skav är ett synsätt jag själv uppskattar. Gillar inte när det bara är fint tex.
Fint får det gärna vara - medvetet falskt och tillgjort stökigt blir ju bara patetiskt
Men detta är gjort "fullt ut" i alla delar och det är det okonventionella mötet mellan "fina" element som gör spänningen! Även om de flesta sådana experiment inte fungerar så bra, så måste man ju våga!
Att bara hålla sig till förväntningarna blir i längden trist både för kreatör och lyssnare!
Bra talat!
Mycket mer energi och "sväng" i låten nu. Ljudbilden sitter också bättre, men...
Tycker dock fortfarande att basen klipper sönder julianna
Den är skitjobbig faktiskt, kanske istället testa en vanlig attans moog som spelar nåt drivande på !/4delarna istället för 1/8 som nu?
Äh, gör som ni vill 
Rysligt snygg låt i vilket fall! Basen funkar i det instrumentala partiet med "stråk"-synthen
där nån snubbe sjunger korta fraser...
Basen är borta. Med lite perspektiv så ångrade jag mig. Nu kör jag elbas istället åt Duran Duran-hållet.

Nån snubbe

(Undertecknad erkänner sig skyldig)
Tycker att sången och sångmelodin är otroligt fin.
Sitter tyvärr vid lite kass lyssning så jag ska inte säga för mycket mer än att min enda reaktion var att kompet tog över lite... Tror jag är lite inne på samma spår som några andra här men som sagt - ska lyssna noggrannare senare!
Okidoki!
Nu håller det ihop hela vägen...mycket skön låt...grym melodi!
Tack. Å så har jag arrat om en del. (igen då)
Det som är lustigt är att det inte är min stil alls, men ändå tycker jag att det är bra. Måste vara det tunga gitarr-riffet. 
Snyggt jobbat! 
Extra kul att det funkar då ju. Tack!
Lyssnat igen - det här ÄR skitbra!
Mina första reflektion var att syntintrot är överflödigt - det skulle kunna funka "pang på med gitarren bara" men sen kom det där partiet typ tillbaka i mellanspelet så jag är inte helt säker där.... I refrängen puttrar syntbasen på och ger en suggestiv inramning till sången och gitarr-riffet - det här tycker jag är så jäkla bra och skulle kanske kunna accentureras ännu mer? Däremot är versen lite "same, same but different"... Visst är det schysst med ett genomgående tema men kunde det inte funka med att halvera takten i basen där för att skapa lite variation?
Basen ny som sagt.

Tog upp detta projektet igen idag. Projektfilen är korrupt, och troligen beroende på en plugg som kanske inte installerats på samma sätt som när låten gjordes. Reapers projektfiler är i alla fall i xml-format så med lite pyssel lyckades jag editera filen i Notepad och radera avsnittet om vilken plugg som användes. Sedan öppna i Reaper igen och bara välja in en fungerande plugg. Lite svettigt och det tog en stund, men en enorm lättnad över att över huvudtaget ens få i gång projektet igen. Underbart.
Har ju fått mycket synpunkter på basen i denna låten. Den är helt omgjord, och är nu elbas istället för arpeggiosyntbas som jag hade tidigare. Sedan var det trumpluggen som inte funkade så jag fick göra om dom idag också. Hade dock midit kvar så jag petade bara om noterna lite.
http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg_Drainmysoul20121226.mp3[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg_Drainmysoul20121226.mp3[/mp3]
Kan det va nåt detta?