Hemmablind eller inte, jag gillar inte den här syntbasen. Här finns harmonier och här finns en rar röst. Det gillar jag! Och sen finns nånting som klipper sönder harmonin, en syntbas. Gillar inte det!
(jag lyssnar i lurar)
Saknas eller inte, i en harmonisk låt som denna skulle det kunna passa med något padkomp - på ett eller annat ställe. Men jag vet inte om det passar dig...
Jag förstår din synpunkt ang. basen. Jag är inte nöjd med den heller, men gillar idén om en malande syntbas. Har inte kommit i mål här dock. (Basen vs KR: 0-1)
På en snabblyssning tycker jag basen och trummorna klipper sönder Julianna. (Jättebra sjunget.)
Dessutom är låten rock, inte så elektroniskt. Jo kanske lite 80-talssynth. Det skulle nog hjälpas att jobba lite mer med kompet, ljud och ljudbild. Det sitter inte riktigt nu.
Vet inte om det är så mycket till hjälp det jag skriver, men jag återkommer med mer konstruktiva utsagor 
Riktigt trevlig sång. 
Rock eller inte. Depeche har en hel del gitarrer i sin musik och har haft länge. Dom kanske är rock nuförtiden. Jafan, det är dom nog.

Ska jobba vidare. (Basen vs KR: 0-2)
Spontant är det lite för mycket gura i detta, blir med sock än synt eller rock. Basen är otrolig jobbig att lyssna på i hörlurar, åtminstone för mig med tinnitus, även om jag är medveten om att det är en slaskmix.
Bitvis är den helt "rätt" men andra delar blir det lite mindre synt och mer traditionell rock. Mina fem öre.
Jag kommer troligen att mecka till gitarren lite så att den blir än mer statisk. Riffet är faktiskt två takter som jag loopat upp genom hela introt och stora delar av verserna. (Basen vs KR: 0-3)
Jättesnyggt intro med fräckt gitarr-riff! Fin sång av Julianna.
Men jag gillar inte heller synth-basen/arpeggiatorn. Dels är den för stark
och dels lite för statisk. Tror att en mjukare synth-bas eller elbas hade passat bättre.....
Kanske skulle "refrängen" förstärkas med ytterligare en gitarr och mer ride på trummorna...?
Lovande start! Blir spännande att följa detta.
/Asti t.f. antistatisk mjukis
Intron är det bästa jag vet. Tänk om man kunde slippa göra resten, en platta med intron liksom.
(Basen vs KR: 0-4)
Jag tycker också introt är skönt.
Jag gillar basen men torr att låten skulle tjäna på om den sänktes en aning.
Sången och melodin är suverän.
Tycker gitarrljudet var skönt och hade gärna hört mer gitarr i låten.
Sammanfattat : en j-vl- skön låt i a f.!!!!!!
mvh
Tack för feedback.
(Basen vs KR: 1-4)
Visst är det snyggt detta 
Men, jag tycker inte riktigt sången (som är underbar bara) och den hackande monotona syntbasen gifter sej här..det blir lite som två olika låtar i en, känns det som för mej, och intrycket blir rörigt nu.
Skitsnygga gitarrer som vanligt.
Den här följer jag, jättebra potential 
/Marre
Kul att du diggar. (Basen vs KR: 1-5)
På det stora hela tycker jag om synthbasen men som några säger så förtar den lite av sången. Tycker att den ligger för när örat (lyssnar med lurar) Går den att avlägsna lite? kanske värt att prova?
När man har en så studsande synthbas så blir det lätt lite ställen där det kan upplevas som otajt eller svag eftersläpning -så är det tex vid 54-55, om du hör vad jag hör å förstår hur jag tänker då förstås! 
Ha det
Gurano
Otajt är den inte, däremot så "fattas" det faktiskt bas på nån etta här och där har jag sett och det är säkert det som gör att du tycker det låter otajt. Fattar inte riktigt varför, men det verkar som att midit spökar. Tror jag får limma ihop alla parts till en enda och se vad som händer.
(Basen vs KR: 2-5)
Först : Underbar låt,och vilken passande sång,MUMA!!
Låter mycket Svensk melankoli och visst får man lite vibbar av låtar som 'Flickan och kråkan/Hon kom över mon' osv..
Även lite ABBA faktiskt,Guran är skitbra.. Meenn.. 
Håll dig till rocken...och hopp upp på bocken.. 
Synth arret var väldigt tagiggt och statiskt,inge vidare faktiskt,roligare ljud önskas...Mjukare basar och kräämiga mattor tack...
Roliga referenser, men fan också. Vill ju göra nåt annorlunda ju....

(Basen vs KR: 2-6)
Innan basen kom igång så reagerade jag på kompet - var det inte lite ostämt där- elixirsträngarna? Sen kom basen in och tog över allt - återkommer när du mördat bassisten - resten av låten lät bra tror jag men man tänker bara på basen nu.
Tror inte det är ostämt. Är det mitt vibrato på första tonen du tycker blir ostämt?
(Basen vs KR: 2-7)
Riktigt bra melodi! Tror att basen ställer till det lite, kanske testa någon annan variant som inte är så på..kanske räcker med att sidechaina? Något som lyfter lite i refrängerna tycker jag saknas..coolt stick! lite melodyne på sången för att rätta till lite sura toner skulle sitta fint... 
Tackar. Jag har gjort lite sidechainprylar men aldrig fått det riktigt bra. Får göra ett försök till kanske. Juli har gjort om sången helt. Kommer att pilla med det framöver.
(Basen vs KR: 2-8)
Skön melodi och kanonbra sång. Mindre bra bas... mjuka upp den eller nåt 
Space
Tnx.
(Basen vs KR: 2-9)
Ganska enhälligt ang. syntbasen. Får nog fixa till det på något sätt ja.
Tack för synpunkter så här långt.