Forum > Färdiga produktioner

Drain my soul

<< < (9/15) > >>

mahan:
Tjou Wernis!
Stilen e de inga fel på, har ju själv legat nån gång i synth träsket! :D
Troligtvis e det prodden som jag hakar mig på, tycker att med det material sångmässigt och ditt kunnande väntade jag mig en hel del mera, men vem vet kanske det kommer mera. Och för att inte helt mjöla ner mig måste jag ju säja att jag absolut inte tycker att låten e dålig, frågan e bara om hur kunna göra den ännu bättre!
Ge mera av ditt härliga guralir som jag minns det så kommer detta alster många snepp upp!

Kom igen min vän! :)

h.  johan

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 25.03.2012, 01:55:35 ---Tjou Wernis!
Stilen e de inga fel på, har ju själv legat nån gång i synth träsket! :D
Troligtvis e det prodden som jag hakar mig på, tycker att med det material sångmässigt och ditt kunnande väntade jag mig en hel del mera, men vem vet kanske det kommer mera. Och för att inte helt mjöla ner mig måste jag ju säja att jag absolut inte tycker att låten e dålig, frågan e bara om hur kunna göra den ännu bättre!
Ge mera av ditt härliga guralir som jag minns det så kommer detta alster många snepp upp!

Kom igen min vän! :)

h.  johan

--- Slut citat ---
Ok.
Gitarrsolon, feta körer och aktiva trummisar är inte allt.  ;) Ibland är en monton syntbas och loopad gitarr helt rätt. Som här.  :D

Skämt åsido. Jag fattar vad du menar, bara ditt sätt att uttrycka dig som var något olyckligt. "Eller hur"?

Och jag skulle visst kunna göra låten på ett annat sätt. På mitt vanliga sätt, men denna gången gjorde jag inte det. Jag vet att jag kan producera hyfsat välljudande låtar i rockfållan, men jag har gjort det i många år att jag är sugen på ny mark. Men kanske senare att jag återkommer och rockar till denna?

Wernborg:

--- Citat från: HasseFX skrivet 25.03.2012, 01:43:09 ---...missat denna av någon anledning, så jag har bara lyssnat på senaste versionen 23/3...

Mycket spännande mix av stilar i denna - nog bland det mest okonventionella och spännande jag hört i "forumsammanhang"! Alla elementen håller hög klass var för sig och skaver på ett intressant sätt! Skulle aldrig palla ett helt album (eller konsert) med samma stuk, men som en "avvikare" fungerar den perfekt! :)

--- Slut citat ---
Oj, det var stora ord. Roligt att det var okonventionellt. Och just skav är ett synsätt jag själv uppskattar. Gillar inte när det bara är fint tex.

--- Citera ---Gitarren har bra nerv, sången är väldigt vacker, åt Gael-pop-hållet - bara det gör en kontrast! Sedan det envetet mekaniska syntkompet på det - basen är påträngande och "modig" - retar kanske några och det är lätt att fega ur och göra något "vanligt", men det fungerar!¨

--- Slut citat ---
Huvudet på spiken. Precis tanken med basen.

--- Citera ---Har jag någon synpunkt så är det smådetaljer i mixen, t ex sibilansen som redan omtalats. Sedan skulle jag testat en lååångsam knappt skönjbar modulering på basljudet, t ex ett uns phaser eller flanger på diskanten. Skulle bryta en del av monotonin och samtidigt öka den ödesmättade känslan :)
--- Slut citat ---
Ja, jag har noterat s-ljud på sången också. Kanske vad det den extra kompressorn som Julianna var inne på. Ska kolla det. Det där med modulering på basens diskantregister är ju lätt testat nu när jag tom. har ett eget spår för det efter Jonnerstones tips.

HasseFX:

--- Citat från: Wernborg skrivet 25.03.2012, 14:33:34 ---Och just skav är ett synsätt jag själv uppskattar. Gillar inte när det bara är fint tex.

--- Slut citat ---

Fint får det gärna vara - medvetet falskt och tillgjort stökigt blir ju bara patetiskt  <_<  Men detta är gjort "fullt ut" i alla delar och det är det okonventionella mötet mellan "fina" element som gör spänningen! Även om de  flesta sådana experiment inte fungerar så bra, så måste man ju våga! :)  Att bara hålla sig till förväntningarna  blir i längden trist både för kreatör och lyssnare!

Dividend:
Mycket mer energi och "sväng" i låten nu. Ljudbilden sitter också bättre, men...

Tycker dock fortfarande att basen klipper sönder julianna :D Den är skitjobbig faktiskt, kanske istället testa en vanlig attans moog som spelar nåt drivande på !/4delarna istället för 1/8 som nu? :)

Äh, gör som ni vill :)
Rysligt snygg låt i vilket fall! Basen funkar i det instrumentala partiet med "stråk"-synthen :) där nån snubbe sjunger korta fraser...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion