Forum > Färdiga produktioner

Drain my soul

<< < (4/15) > >>

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2012, 12:43:13 ---Min kollega sitter några meter från högtalarna och sa att han gillar bassyntljudet. Jag bad honom komma hit framför (mellan) högtalarna. Han sa usch...

Har du nån stereodelay/widener på syntbasen som är orsaken till obehaget att lyssna på basen?
I så fall kanske det räcker att ändra den parametern?

--- Citera ---Intron är det bästa jag vet. Tänk om man kunde slippa göra resten, en platta med intron liksom
--- Slut citat ---

Se till att vinna nuvarande Festival så bestämmer du nästa tema!  :D

--- Slut citat ---
Ljudet i sig är programmerat att vara föränderligt över tid, samt att det är två oscillatorer som är panorerade. Jag ska mjuka till basen, om den ens kommer att vara kvar.

Testade att tysta bas, gitarr och trummor och kvar blev en störtskön ballad faktiskt.  :o

--- Citat från: equality skrivet 27.01.2012, 14:05:23 ---Upp med sången och ner med basen räcker! Fräckt. Jättebra! Skulle nog vilja byta ut sticket mot ett Wernborgskt gitarrsolo.

--- Slut citat ---
Tnx Eq. Får prova solo också då.  :)
(Basen - KR : 3-9)

Dividend:
Har lyssnat en gång till nu och jag tycker att du definitivt ska ha kvar den där jäkla syntbasen i nåt orkestralt interludium (med gitarrsolo).

Dess coolhet är oomtvistad, men den krockar som sagt helt med sången. Däremot instrumentalt hade den funkat!

MaxB:
Bas eller inte - poll !  :lol:

Skojar bara, bestäm själv.

bjurte:
Ja va fel det verkar,ser ju nästan ut som en sågning,men igentligen är det här ju skitbra med hög potentsial..
Fixar du till synthar/arr. så djävlars..Kan klättra högt på KR:s Topplista :lol: 

Wernborg:
Sången helt omgjord tror jag sedan sist. Basen utbytt till en liknande syntbas. Dock inte nöjd fortfarande, och jag har testat med en elbas också, men låten "försvann".

Well, så här låter det just nu: Drain my soul (2012-03-22)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion