Kontrollrummet

Eddi - I want you honey - f.d.PXM Cover

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Varför ska bara PXM få leka och bursta ut i en massa låtar sådär tänkte jag och gjorde en engångstagning (x3 då) med bas acke och solo. Det var rätt kul försökte att använda andra skalor än dom som sitter inrotade men men misslyckades nog med det i alla fall - lägg dock märke till hur jag helt halsbrytande i slutet slänger över solot till mollparallellen :wacko:

Jag la till en gura och en orgel och ja lite text också
« Senast ändrad: 24.01.2012, 17:58:38 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Sån här blues från mollpanellen, mollapellen, fontanellen eller rent av "Fan ta Ellen", behöver folket.
I krig, kärlek och musik är allt tillåtet - till och med otajta slut! Ganska bra gung hörru!
Kan du i teorin, med ord beskriva vilka banor solona tog?
« Senast ändrad: 24.01.2012, 07:21:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lysande blått men slutet Eddi slutet  :D

Schysst blåvisa som surar nåt förskräckligt - och min favorit genre - :P :lol: vilket leder mig till:

Visa - rytmik/harmoni/lyrik i samspråk sprunget ur upplysning
Visar - ja jag fattar
Visare - vad är klockan?
Visat - Tv kanaler utan tilläggsgrundutbud A i stavningen
Visade - här går jag bet
Vinsats - Något man satt i syfte att berusa sig själv och sin omgivning.Hembränt på ren svenska.

Vi(t)saren Micke  :)

Lite allvarligare då:
Det är ju det här som är det fina,man både kan och får leka med musiken.De flesta genier blir ju sågade av samtiden.Ingen vet hur framtidens musik kommer att gestalta sig..Hiphop kommer kanske att vara lika blase som rootblues är i den oinvigdes öra,eller jazz för den delen.
Så länge det finns ett öra som kan höra svängningarna så får vi stå ut eller digga.
Om ett träd faller i skogen och inget öra/MIKROFON är tillgängligt,så hörs det ingenting - intressant men så är det.Ungefär som när en låt på KR slinker igenom första sidan utan kommentarer,fast det finns fotspår i smöret som avslöjar  närvaro - ibland en hel flock.Men det är en annan diskussion som gått varm i andra trådar och utmynnade i diverse otryckbara utsagor,så det ämnet lämnar vi.

Rock on mate och jag är för fler vilda experiment.Det kanske inte mynnar ut i så många sålda plattor,big deal hela musikbranschen är i gungning.

Och på KR gungar det gott,ja det var ju det jag skulle säga - men for iväg lite.. :rolleyes:

Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det :P

Mike


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Det här rockar ju bra !!!!!!! Gillar det och du använder skalorna skönt...

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Sån här blues från mollpanellen, mollapellen, fontanellen eller rent av "Fan ta Ellen", behöver folket.
I krig, kärlek och musik är allt tillåtet - till och med otajta slut! Ganska bra gung hörru!
Kan du i teorin, med ord beskriva vilka banor solona tog?
Ojaah solot började där nere till vänster för att via greppbrädan sluta upptill till höger. Otajt slut blev det för trumspåret tog slut plötsligt och oväntat. Till mitt försvar vill jag ytterligare anföra att jag har ett nageltrång på vänster lillfinger och så var det lite mörkt i rummet :lol:

Lysande blått men slutet Eddi slutet  :D

Schysst blåvisa som surar nåt förskräckligt - och min favorit genre - :P :lol: vilket leder mig till:

Visa - rytmik/harmoni/lyrik i samspråk sprunget ur upplysning
Visar - ja jag fattar
Visare - vad är klockan?
Visat - Tv kanaler utan tilläggsgrundutbud A i stavningen
Visade - här går jag bet
Vinsats - Något man satt i syfte att berusa sig själv och sin omgivning.Hembränt på ren svenska.

Vi(t)saren Micke  :)

Lite allvarligare då:
Det är ju det här som är det fina,man både kan och får leka med musiken.De flesta genier blir ju sågade av samtiden.Ingen vet hur framtidens musik kommer att gestalta sig..Hiphop kommer kanske att vara lika blase som rootblues är i den oinvigdes öra,eller jazz för den delen.
Så länge det finns ett öra som kan höra svängningarna så får vi stå ut eller digga.
Om ett träd faller i skogen och inget öra/MIKROFON är tillgängligt,så hörs det ingenting - intressant men så är det.Ungefär som när en låt på KR slinker igenom första sidan utan kommentarer,fast det finns fotspår i smöret som avslöjar  närvaro - ibland en hel flock.Men det är en annan diskussion som gått varm i andra trådar och utmynnade i diverse otryckbara utsagor,så det ämnet lämnar vi.

Rock on mate och jag är för fler vilda experiment.Det kanske inte mynnar ut i så många sålda plattor,big deal hela musikbranschen är i gungning.

Och på KR gungar det gott,ja det var ju det jag skulle säga - men for iväg lite.. :rolleyes:

Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det :P

Mike
Ihåg är väl ett militärt ord från början där soldaterna skulle ha mod inför fienden dvs komma i håg... rätt stämning något som ju då inte rimmar helt med denna visa eller jo allt var stämt och intonerat. Det var så det började faktiskt såg ett klipp på tuben om intonering och satte mig med gurorna för att göra just det - då det visade sig att dom inte behövde skruvas på  alls. Då blev jag alldeles blå vilket utmynnade i denna pyxmaniska låt vars trumspår som sagt tog slut innan låten så att säga.

Det här rockar ju bra !!!!!!! Gillar det och du använder skalorna skönt...

mvh
Det är du som ska ha tack PXM som inlett mig i denna korridor av vilsenhet över vad nästa steg ska innebära. Faktiskt kul att bara släppa kontrollen. Men jag fegade ut lite jag hade samma tre ackord i botten alá bluesens hemvist med någon mindre utflykt bara.

Tackar för tycken Grabbar  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Du får nog se dig slagen i denna genre av PXM! Även om du var på väg så kördes du om. ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ihåg är väl ett militärt ord från början där soldaterna skulle ha mod inför fienden dvs komma i håg...

Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det :P

Mike
Håg härstammar från det fornnordiska. Det kan t.ex. kännas igen genom Odens två korpar som heter Hugin och Munin som just betyder håge och minne...men du nosar på innebörden där Eddi.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du får nog se dig slagen i denna genre av PXM! Även om du var på väg så kördes du om. ;)
:lol: jag är förkrossad.
Ihåg är väl ett militärt ord från början där soldaterna skulle ha mod inför fienden dvs komma i håg...

Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det :P

Mike
Håg härstammar från det fornnordiska. Det kan t.ex. kännas igen genom Odens två korpar som heter Hugin och Munin som just betyder håge och minne...men du nosar på innebörden där Eddi.

Gurano
Bara nosar?  :P
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Rolig tråd det här med några underfundiga slutsatser  :D

Nosar,ja så länge du inte sniffar sånt där vitt pulver eller äter sånt där brunt snus så är det hel okej  :lol:

Ihåg - tack Göran och i viss mån Eddi - jag försökte bara vara rolig,inte så lätt i skrift dock.ehhhhhhmm

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
 mixa o lyd nu!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det svänger fint och mix och ljudbild är OK tycker jag!
Rensa bort en del sura toner och samordna slutet med dina tredjedelar
så blir det bra!
/Asti t.f. samordnare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Rolig tråd det här med några underfundiga slutsatser  :D

Nosar,ja så länge du inte sniffar sånt där vitt pulver eller äter sånt där brunt snus så är det hel okej  :lol:

Ihåg - tack Göran och i viss mån Eddi - jag försökte bara vara rolig,inte så lätt i skrift dock.ehhhhhhmm

Mike
Mitt generalsnus är alldeles brunt vill jag nog komma ihåg

mixa o lyd nu!
Jaja jag är lyriskt lydig - ny verre nu värre än den första :o
Det svänger fint och mix och ljudbild är OK tycker jag!
Rensa bort en del sura toner och samordna slutet med dina tredjedelar
så blir det bra!
/Asti t.f. samordnare
Här ska inte rensas nåt bara läggas till men slutet är nära ... nog fixat

mixa o lyd nu!

 :lol:
B)

Jag la till en gura och en orgel och ja lite text också



Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Vilket fränt bra stuk och intressat sound.
Sång och gitarrer höll uppe intresset hela tiden-den här låten gillar jag !!!!
Upplevde inget kaotiskt dock........
Du spelar och sjunger bra och har häftiga idee´r ,Eddi.


mvh

"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Inget kaos. Gud vad trist. Annars lite av ett mellanspår av Dylan från Blonde on Blonde tiden.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves