Kontrollrummet

kthxbai

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
En låt som inte är riktigt klar än, men på god väg:
http://feedlabel.se/arete/kthxbai_kanske_3.mp3

Är till ett projekt där vi är tre pers, en gör en låt och de andra två gör remixar (kanske lite tillägg i originalet också). Det här är min originallåt...

Så vad tror ni? Hur sitter sången? Känns ljudbild och sånt bra? Alla tankar som vanligt uppskattade, både ris som ros.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Påminner om ett modernare portishead på något sätt.

Detta komer bli en skittråkig kommentar:

fan så bra. gillar faktiskt allt, utom när svepljudet i början typ höjs i volym tre gånde, låter inge kul i mina öron.

Annars allt klockrent för mig..skän feeling i låten, passande sång, riktigt bra när trummorna ramlar på lite.


inget som kommer bli en listetta, men det blir inget av det jag lyssnar på i princip :lol:
kalasbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jawohl!

Håller med Emu, intron e ganska sur. Sången sitter bra, lite sådär småfräsig i bakgrunden. OCh på slutet kommer trummorna i lixåm i baktakt, meningen eller misstag, låter kul i varje fall.

Greja på med polarna så får vi följande version snart :)


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Rajt, ska trixa mer med introt :-)

Stort tack och bock för kommentarerna, kul att den funkar :-D


DåligtGehör

  • Gäst
Jag, till skillnad från de andra lider inte alls av introt. Tycker det är spännande om en inte av typiskt sånglåtskaraktär.
Tycker om allt fram till 2:15.

Min invändning är att sången tar slut och sedan händer inget intressant. Eller rättare sagt det är ok att sången tar slut som i att den gör uppehåll eller att något annat intressant tar vid.

Ja, det är t.o.m. snyggt när sången slutar och det instrumentala partiet utan trummor och bas tar vid. Men jag hade helst sett att sången återvände där nu basen börjar om. Som det är nu så börjar istället en enfaldig - i alla fall tråkig - basfigur att dominera skeendet. Ni tar inte heller vara på cirkuskänslan som finns där på ett vettigt sätt. Jag tycker låten ödeläggs och tvärdör pga av basfiguren (särskilt med det ljudet). Varför när det finns så mycket gott i stycket?

// Herr Klage


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
håller med dg i mång o mycket..
början tycker jag är fin som fasiken
basen förtar stämningen lite i låten..
för den är skön helt klart

tony
att leva är att dö