Forum > Demolåtar

Asti & JT - En vilja att förstå

<< < (3/5) > >>

Marruschkka:
Spännande sound här, men jag tror det behövs något mer i legato nertill i arret, som syntmattor eller stråkar för att binda ihop det. Antingen gör du det, eller J.T tar till det artificiella språket :P

I mina öron då.

Kul colab här!

/Marre

Asti:
Jag tror också att det skulle behövas något mer, som binder ihop utan att förta vocoder-effekten!
Men jag vet inte vad....har testat lite gitarrer, men det känns inte rätt. Är trummorna rätt i volym?
Det krävs nog en electronica- eller synthkunnig person för detta! JT kanske kommer upp med något......
Kanske skulle den "ofärgade" sången höjas en aning gentemot den som går igenom vocodern för att uppfatta texten....
Jag tycker nog att vocodern kan bygga en hel låt, men då kanske det behövs låtar och sång
i Laurie Anderson's och Immogen Heap's kaliber för att hålla uppe intresset. Hur som helst var det kul att testa
och att lära sig tekniken, åtminstone till en del!  :)
Tack HMike, MaxB och Marruschkka för lyssning och kommentarer!
/Asti t.f.

Dividend:
Ja "spännande", tycker det låter suggestivt om din röst. Men tycker ändå den ska ner i volym.

Får nog fila mer på själva vocoder-grejen om den ska stå i centrum som här.

Tycker melodi och så funkar. synthstråken ska nog upp en del, mycket! :)

Bra!

Jay Thomas:
Jag hade på lite mer grejer från början men de togs bort eller dämpades. Vad jag kan tänka mig är att låta Vocodern komma in i refrängerna men annars låta den nakna rösten vara "basen" i det hela. Ska det ligga någon atmosfär på det hela, ska det vara en diskret variant, som dessutom redan ligger där, långt, långt ner.

pxm:
Du gör mycket bra texter som griper tag i en och sjunger dem på
ett vackert vis. Vet dock inte om jag gillar vocoder, men jag är litet
gammeldags av mig ang.det.
Men nu är det vocoder och jag håller med i vad som sagt i tråden.
En stråkmatta skulle passa fint....
 oj-nu kom Jay Thomas inlägg medan jag skriver det här-det verkar vettigt
kan tillföra låten mycket..

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion