Forum > Färdiga produktioner

You Upset Me Baby

<< < (5/6) > >>

CunningCode:
Snyggt spår, gillar mixen och arrangemanget om än lite klyschiga tongångar för genren. Det är som det ska vara antar jag : ) Störde mig liksom en del andra på att sången låter ansträngd och obekväm, men resten sitter finfint!

BluesBoy:
Hmm...ok. Får väl försöka tänka igenom ordentligt innan jag sjunger kanske, för de grejerna kommer automatiskt. :p

Tack för kommentar/synpunkt.

jonnerstone:

--- Citat från: BluesBoy skrivet 19.01.2012, 22:03:13 ---Hmm...ok. Får väl försöka tänka igenom ordentligt innan jag sjunger kanske, för de grejerna kommer automatiskt. :p

Tack för kommentar/synpunkt.

--- Slut citat ---

Jag tror inte att det var nåt som kom naturligt när du började, en gång i tiden var det nog ändå nåt som du klistrade på medvetet som nu har blivit en ful ovana. Tror du skulle vinna oerhört mycket i autenticitet om du, som du säger, tänker ett varv extra innan du sätter sången. Du har en bra sångröst och jag tycker tvärtom vad H-mike säger att du låter bra uppe på dom höga tonerna, de e där din skörhet kommer fram och det låter äkta, och blues handlar väl ändå mycket om att vara äkta och okonstlad....?

BluesBoy:
Nä, visst är det något jag lagt till mig med, men det var så länge sedan att det numer kommer automatiskt. I stort sett i alla fall.
Tycker själv som du att det låter bättre i de lite högre regionerna.

Jag antar att äldsta brorsan kanske inte helt var ute och cyklade alltså? Man skall ju lyssna på de som är äldre och mer erfarna har jag hört. :p

Tack!

aROCKER:
Otroligt cool låt...bra framfört och en superbra livekänsla
Som trummis så vill jag att ettan (kaggen) ska lyftas upp så man förstår takten, det är ju ettan som skjuter på.

Jäkligt snygga ljud!

Vad folk menar med sången, är den falska "disten"...antingen tar du i så det blir så där eller så känner du av mängden pressad luft och då kan du förfalska den desperata disten utan mängd av ton (db).

Jäkligt snygg produktion!
3/5 egen låt!? bättre sång!?
5/5 närsomhelst!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion