Hängde med en kompis en kompis till Harrys för nån öl och en ganska kul musikfrågesport. Upptäcker att man har noll koll på nutidsmusiken men grämde mest för att tagit fel på Curtis Mayfield, Moby och Los del Rio

men detta var ju OT...
MaxB: Supertack! Jag skall kolla SAOL... :lol:Vad kul att det gillas. Väldigt spretigt spelat och för många toner märker i dagens kranka blekhet. Jag har aldrig haft en sådan lättspelad gitarr förut och märker att fingrarna vill fara iväg lite för mycket. Det är som helt nytt instrument liksom.
Fuzzbub: Tackar, tackar! Jo, ville få till det där strataljudet...
Asti: Kul att harmisarna funkar. Vatten över huvudet här. Mer återhållet vore bra. Man kunde Juholt igen något där, tills låten var körkarl nej körklar. Kul med nytt instrument som sagt, ger lite nya infallsvinklar kanske. Tackar!
BluesBoy: Eric Johnsons namn har dykt upp tidigare i nån av mina trådar och det måste jag kolla in. Thnx!
Jocke: Kul och tack för alla bra tips förut!!
Wernborg: Äggläge? Är det det nedersta läget på switchen och halsläge högst upp? Den var ställd näst nederst. Håller med dig om att det låter lajnat men ändå countryfender väl? Även lönnen bidrar alltså...? Dålig koll här. Några timmar som flög iväg som när nåt är roligt. Blir till att strama upp till metronom men även till struktur. Bra synp W! Tack!
MaxB: E J igen... jag kanske får en ny husgud. Alltid sett mig som en Knopfler-wannabie och säg inte att han lirar Gibson.
Gurano: Ja, jo kanske längre toner med bibehållet delay? Thnx G!
J T: Där ser man. Presetet var förresten Buzz Michael Clean i Guitar Rig 4.
mixuz: Kom till i stundens ingivelse där finmotoriken inte vill som jag. Blir till att öva då. Tackar!