Forum > Demolåtar
Fastnat i ett riff - hjälp!
Asti:
Om du spelar t.ex 4 takter i Em så fortsätt med 2 takter Am - 2 takter Em - 1 takt H7 - 1 takt Am - 2 takter Em,
alltså nånting i stil med en "bluestolva" kanske.....? Du flyttar förstås riffet till aktuell tonart.
/Asti t.f. flyttkarl
bjurte:
Tjabba!!
Vilket tempo går den i ??
Hinner kanske testa lite i natt.. B) (har lite vibbar om hur!)
om det är i E riffet går i är en tänkbar utgång ett C..
Jay Thomas:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2012, 16:10:59 ---Lyxlirare! Les Paul och Strata!
Long live Rustocaster! :lol:
--- Slut citat ---
Absolut! Och nyss nybliven Ibanezägare också... ;)
--- Citat från: Asti skrivet 18.01.2012, 16:12:26 ---Om du spelar t.ex 4 takter i Em så fortsätt med 2 takter Am - 2 takter Em - 1 takt H7 - 1 takt Am - 2 takter Em,
alltså nånting i stil med en "bluestolva" kanske.....? Du flyttar förstås riffet till aktuell tonart.
/Asti t.f. flyttkarl
--- Slut citat ---
Tack Asti! :) Bra tips där! Ska bara lära mig spela gitarr först... :o ;)
Kul Bjurte! :)
Du har PM!
MaxB:
Fasiken grabben, du har blivit gitarrist!
Fortsätt att spela med inspiration så ser vi dig snart på de stora scenerna - som den i Gula Villan till exempel. :P
Jag har inte tänkt till gällande nån idé hur man kommer ur ett riff men vid en minut tycker jag det skulle passa att temat som börjar i början vid tio sekunder, skulle återkomma.
Eller lägg en ny gura vid en minut. Haru en ny på lager? :D
En Ibanez nu oxå! :o
Jay Thomas:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2012, 22:32:58 ---Fasiken grabben, du har blivit gitarrist!
Fortsätt att spela med inspiration så ser vi dig snart på de stora scenerna - som den i Gula Villan till exempel. :P
Jag har inte tänkt till gällande nån idé hur man kommer ur ett riff men vid en minut tycker jag det skulle passa att temat som börjar i början vid tio sekunder, skulle återkomma.
Eller lägg en ny gura vid en minut. Haru en ny på lager? :D
En Ibanez nu oxå! :o
--- Slut citat ---
Tack MaxB och You bet! :)
Här kommer en ny version, trots att det finns utveckling på annat håll....
http://soundcloud.com/busstop18/fastnat-i-ett-riff2
Och mycket riktigt står Ibanezen för del två i soppan... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida